CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Grumligt vatten  (läst 1733 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad WhatLiesBeneath

Grumligt vatten
« skrivet: juni 30, 2011, 12:20:58:58 »
Hej,

Jag har precis flyttat in i ett hus här i Skåne med pool.
När vi kom så var den smutsig, alger på botten och en massa annat skräp. Vi dammsög den men efter det så blev vattnet grönt. (Men inte om jag tog upp det i en kopp) Jag chockklorerade för ungefär 2 timmar sedan.. nu har vattnet blivit blått men är fortfarande grumligt, vad ska jag göra?

Poolgiganten

Utloggad Steffe

SV: Grumligt vatten
« Svar #1 skrivet: juni 30, 2011, 12:26:40:40 »
De döda algsporerna fastnar inte i filtret så för bör flocka för att få vattnet klart. Vad har du för pH? Har du fel pH så kan vattnet te sig "mjölkigt".

Se länktips nedan för dig som precis blivit poolägare.

http://www.saniklar.dk/Default.aspx?ID=257
http://www.pahlen.se/poolguiden/

Utloggad WhatLiesBeneath

SV: Grumligt vatten
« Svar #2 skrivet: juni 30, 2011, 12:30:20:20 »
Jag läste att man kan behöva chockklorera 2 gånger, så jag satte i lite till klor för en stund sedan!
Tyvärr tror jag inte vi har nå flockningsmedel, får väl antigen gå och köpa det isåfall!
Tack för tipsen och hemsidorna :)

Dessutom tror jag ph värdet är för lågt fortfarande, och vi har endast klor hemma, inga andra grejer.

Utloggad Fia

SV: Grumligt vatten
« Svar #3 skrivet: juni 30, 2011, 20:58:08:08 »
Att få bort alger tar tid!!
Det kan ta ett antal dagar så ha tålamod. Justera Ph´t till ca: 7,4-7,6, låt sen pumpen gå dygnet runt o backspola med jämna mellanrum.
Se till att klornivån är hög hela tiden, sen är det bara att låta filter o klor göra det dom ska göra- rena vattnet.
Flockningsmedlet kan du vänta med tills ditt vatten klarnat.


Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag