CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur får jag igång värmen - --- får fel från bergvärmesystemet  (läst 1723 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ozzyp

Hej!
köpt hus i november och har vårstartat poolen, 5x9 kvm. Skulle vilja komma igång och värma upp den lite och har en IVT Greenline som ska generera värmen. Har tre strömbrytare där jag drar igång det hela. En "pool av/på" en "pool vvs" och en där jag kan tillfära extravärme från elnätet.

Nu till problemet, när jag drar upp knappen till on läge och justerar upp temperaturen till låt säga 20C så får jag efter ett tag ett felmedelande från IVT datorn som stannar upp systemet (något med en patron eller liknande). Som ni ser har jag jäkligt dålig koll på dessa saker nybörjare som man är....

Hur ska jag starta upp det hela och börja värma poolen?

Extremt tacksam för all hjälp jag kan få!  <sol>

Oz

Poolgiganten

Utloggad Zaphod

SV: Hur får jag igång värmen - --- får fel från bergvärmesystemet
« Svar #1 skrivet: april 20, 2011, 09:39:53:53 »
Enklast och snabbast är nog att höra med förra ägaren.

//
Lars
Uddevalla baserad 4,5m Storpool som värms med en HeatForce M45.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad Erica

SV: Hur får jag igång värmen - --- får fel från bergvärmesystemet
« Svar #2 skrivet: april 20, 2011, 13:08:36:36 »
Om någon skall kunna ge vettig hjälp så behöver du nog beskriva systemet lite bättre. Har du inte fått någon ritning när du köpte huset ? Kopplingsscheman för el och vvs ? Någon referenspärm till utrustningen ? Utan sådan information blir det ju lite att famla i blindo; som orientering utan karta. Vart går t.ex. de där strömbrytarna du nämnde - till bergvärmesystemet eller till själva poolen ? Vad är det som händer när du väljer "pool till" - startar någon extra pump, öppnas någon ventil eller vad ?

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
...ett felmedelande från IVT datorn som stannar upp systemet (något med en patron eller liknande). Som ni ser har jag jäkligt dålig koll på dessa saker nybörjare som man är....
....Oz
Kör med samma IVT-system - ber dig precisera felmeddelandet.

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag