VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Luft ut ur inloppet och luft i filtret  (läst 644 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Långebergavägen

Luft ut ur inloppet och luft i filtret
« skrivet: juni 10, 2020, 18:41:19:19 »
Hej jag har köpt ett hus från 1974 och har en 4*8 pool som är lika gammal jag har märkt att vatten nivån sjunker i poolen med ca 5 cm på 10 dagar och att det kommer luft ur den ena inloppet och att jag måste ofta lufta ur mitt hayward c500 filter tar några sekunder innan det kommer ut vatten när jag luftar. Vad ska jag göra och vad beror allt detta på ? Aldrig ägt en pool innan! Kan till lägga att vi har en värmeväxlare från 1976 och en liner som är lika gammal som ska bytas nästa säsong

Poolgiganten

Utloggad pool09

SV: Luft ut ur inloppet och luft i filtret
« Svar #1 skrivet: juni 10, 2020, 23:19:31:31 »
Bubblor i inloppen betyder läckage någonstans mellan bräddavlopp o pump.     Testa det enkla först o gå över alla kopplingar osv, räcker en läcker så suger det luft. Kolla locket på pumpen så det håller tätt. Osv osv.  Att du tappar vatten är ju inte bra, kan ju vara överallt...  hål i slangen på väg tillbaka till poolen, hål i liner osv.  KOmmer du åt att kontrollera slangarna?      Är det hål i liner så stäng av cirkulationen o se var vattnet slutar sjunka, där hittar du hålet någonstans.  Lycka till.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan