VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nymans thermomur pool 4x8m 150 djup, trappa i ena hörnet  (läst 209605 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

AnnaEF

  • Gäst
AnnaEF
SV: Nymans thermomur pool 4x8m 150 djup, trappa i ena hörnet
« Svar #190 skrivet: maj 16, 2018, 19:18:30:30 »
Hej!

Vi funderar på att fästa stensarg på vår träkol och undrar hur det hållt för dig?

Med vänlig hälsning,, Anna

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Nymans thermomur pool 4x8m 150 djup, trappa i ena hörnet
« Svar #191 skrivet: september 29, 2020, 11:02:56:56 »
Om man missar lite i planeringen och drar iväg till huset på Gotland så blir konsekvenserna alger. Vi har inte gröna alger i vår pool, de är mörkbruna. Vi stängde av värmen innan vi åkte så jag gillade inte det 19-gradiga vattnet, men frugan tyckte det var ok och körde curlingsopning på hela botten. Detta efter att vi kört chockklor ett par dagar så allt skulle vara dött. Man ska se till att klorautomaten har tillräckligt med klor i sig när man reser bort.  :P :P :P

Iom att det var så sent på säsongen ville jag inte fylla den, jag vill inte har klorpuckar kvar i den över vintern.

Har inte blivit överdrivet med bad denna sommar. Har hoppat mellan hemma, stugan på landet och huset på Gotland. Frugan har jobbat massor då hon jobbar inom vården. Än så länge bara ett som har pool, men planer finns att fixa på de andra ställena. Hattigt blir det i alla fall när man har renoveringsbyggen på två ställen och gör det mesta själv. Framtiden innehåller inte tre fastigheter, vi får se när det blir ändring. Hoppas att kunna flytta till Gotland i framtiden. Själv kan jag jobba 90-95% på distans, så det gäller bara att fixa till en vettig arbetsplats hemma. Men med ett 6-månaders barnbarn här gör att vi väntar nog med flytt ett par år.





Och jag vet Mathias, jag har en MM liggandes. Men för att fixa den så behöver jag bygga ny bod, hinns inte med när man bygger om taket på landet samt ny ingång och miljoner saker att fixa på Gotland.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Nymans thermomur pool 4x8m 150 djup, trappa i ena hörnet
« Svar #192 skrivet: juni 20, 2022, 12:24:55:55 »
...jag föreslår att vi kör ett litet breddavloppssnorkelprojekt till våren, så att man kan tömma hela poolen med vanliga vattenpumpen.....

Haha, någon har i alla fall läst min tråd  ;D Kolla längst ner i blogginlägget från Poolklubben.

@MathiasS

https://www.poolklubben.se/blog/post/aven-skomakarens-barn-cyanusyra
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad MathiasS

SV: Nymans thermomur pool 4x8m 150 djup, trappa i ena hörnet
« Svar #193 skrivet: juni 20, 2022, 14:00:14:14 »
Haha, någon har i alla fall läst min tråd  ;D Kolla längst ner i blogginlägget från Poolklubben.

@MathiasS

https://www.poolklubben.se/blog/post/aven-skomakarens-barn-cyanusyra

Ahh vilken copy-cat!

Sedan kan man iofs fråga sig om det inte är smartare att bara montera dammsugaren och slänga i munstycke och slang och suga.... För egen del tömmer jag nu  det jag ska tömma via inloppen istället, det räcker för vinterstängningen.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad TommyC

SV: Nymans thermomur pool 4x8m 150 djup, trappa i ena hörnet
« Svar #194 skrivet: juni 22, 2022, 21:21:49:49 »
Ahh vilken copy-cat!

Sedan kan man iofs fråga sig om det inte är smartare att bara montera dammsugaren och slänga i munstycke och slang och suga.... För egen del tömmer jag nu  det jag ska tömma via inloppen istället, det räcker för vinterstängningen.
Som en riktig messerschmitt kan jag ju inte låta bli att undra om du tömmer nu? Nu ska vi väl bada och njuta av våra pooler.  >rulla<
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan