CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool-damsugare  (läst 2704 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mette

Pool-damsugare
« skrivet: augusti 04, 2009, 22:36:11:11 »
Hej!
Finns det pooldammsugare med egen motor, som inte behöver kopplas till breddavloppet?
Ungefär, modell med långt skaft och huvud som suger upp skiten, som fastnar i filter som finns i huvud och vatten direkt tillbaka i poolen från dammsugarhuvet. Om ni förstår hur jag tänker?

Pumpen är avstängd och all skit ligger still på botten.

Jag vill inte ha en robot.

Mette <hmm>

Poolgiganten

Utloggad Ingvar

SV: Pool-damsugare
« Svar #1 skrivet: augusti 04, 2009, 23:19:00:00 »
Det finns en typ av pooldammsugare som man ansluter trädgårdsslangen till, och som använder vattentrycket därifrån som "motor". En sådan följde med den Intexpool som jag hade tidigare. Skiten hamnade i en liten tygpåse som var fäst på dammsugarmunstycket. Funkade hyfsat men inte i klass med en riktig pooldammsugare som är kopplad till cirkulationspumpen.
« Senast ändrad: augusti 04, 2009, 23:23:33:33 av Ingvar »
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad D-B 35

SV: Pool-damsugare
« Svar #2 skrivet: september 12, 2009, 10:50:40:40 »
Det finns en betjänt vid namn James (?!) som jag tror skulle passa.
Den kan köpas direkt från Tyskland: http://www.mts-produkte.de billigare än vad den går att hitta i Sverige. Ingen koppling till bräddavloppet, bra sug och rätt smidig.
Rostfri pool, Svenska poolfabriken 7*3,5 med hörntrappa.
Byggd 2009. Renoverad med platssvetsad liner och ny VP, Poolklubbens Green Machine M, 2022.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag