VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: spricka i bubbelbad (innomhus)  (läst 2061 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ArtbyFlingsKings

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: norrtälje
  • Antal inlägg: 1
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
spricka i bubbelbad (innomhus)
« skrivet: februari 02, 2020, 16:36:06:06 »
hej! snälla kan någon hjälpa mig. jag har fått en spricka i mitt badkar, så att man ser glasfibret under... hur lagar jag detta? jag har glasfiberduk och poliester lim. jag har även marin silikon som är för att laga båtar, slitstarkt silikon alltså, som tål vatten. ska jag börja med att slipa ner botten, där vars sprickan är.. så glasfibret kommer fram och sen köra glassfiber duk och limmet på det... eller ska jag använda silikonet först? tacksam för svar, då jag verkligen är färsking på detta med glasfiber.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: spricka i bubbelbad (innomhus)
« Svar #1 skrivet: februari 08, 2020, 12:20:45:45 »
Är badkaret byggt av glasfiber och polyesterplast så kanske det jag skrev här kan vara till nytta: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9992.msg75210#msg75210

Är det något annat material så kanske det inte alls fungerar att laga med polyester. Polyester på epoxi fungerar inte. Silikon går det inte att få något annat att fästa på så det kan man möjligen använda i stället för packningar vid armaturer.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan