Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Budget pool bygge inkl trädäck, staket mm  (läst 18128 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Klabbarpan

SV: Budget pool bygge inkl trädäck, staket mm
« Svar #10 skrivet: januari 08, 2013, 23:28:29:29 »
Ritningen finns i huvudet, men har en skiss på datorn, bifogar den imorgon. Trädäcket runt poolen blir bara 16 kvm men i direkt anslutning har jag ett 50-55 kvm stort trädäck så jag tror att det kan bli bra ändå   8)

Poolgiganten

Utloggad Klabbarpan

SV: Budget pool bygge inkl trädäck, staket mm
« Svar #11 skrivet: januari 09, 2013, 09:43:38:38 »
Här kommer en rätt dålig skiss på hur pool området kommer se ut.

Den är inte skalenlig men tänkte skriva ner de mått som kan vara intressanta:

Poolen: 457 cm i diameter
Trädäcket runt poolen kommer ha följande mått:
Uppifrån och ner 580 cm, 40 cm ovanför poolen och 75-80 nedanför,
Från vänster till höger 550 cm, 12 cm på vänster sida om poolen och 75-80 cm på höger sida om poolen.

Det kommer vara en öppning med grind nere i det högra hörnet av poolens trädäck.

Tyvärr är detta den enda skiss jag ritat då jag har resten av planen i huvudet men får se om jag hinner/orkar rita en bättre skiss, annars kommer det komma foton under den 1½ vecka som jag har att lägga på detta... väldigt ont om tid men långa dagar och hårt arbete bör få det mesta klart :)

Utloggad Klabbarpan

SV: Budget pool bygge inkl trädäck, staket mm
« Svar #12 skrivet: januari 18, 2013, 20:09:37:37 »
Det får bli enligt skissen, har räknat på virkesmängd, så nu är det bara att invänta april då jag kör igång 8 dar har jag på mig, så blir nog ett bra tempo  8)

Utloggad Kallsupen

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Halland
  • Antal inlägg: 240
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Att ha en pool är livskvalite
    • Visa profil
    • www.claes-mette.se
SV: Budget pool bygge inkl trädäck, staket mm
« Svar #13 skrivet: mars 17, 2013, 19:49:09:09 »
Glöm inte ta bilder bara O0
Pool från Rubinpool 5,5 x 1,20 värmepump Brilix THP 120

www.claes-mette.se

Utloggad Klabbarpan

SV: Budget pool bygge inkl trädäck, staket mm
« Svar #14 skrivet: mars 28, 2013, 08:03:48:48 »
Nu börjar det närma sig, allt virke är beställt, leverans 2:a april, sedan väntar 7 dagars byggande innan allt ska va klart förutom uppsättningen av poolen.

Utloggad Klabbarpan

SV: Budget pool bygge inkl trädäck, staket mm
« Svar #15 skrivet: april 18, 2013, 14:03:44:44 »
Dags för uppdatering, hade en vecka på mig för detta, självklart klarade jag inte tiden... men trädäcket är på plats och 1/3 av staketet, grinden är klar och grunden under poolen är hyfsat jämn.

Min tanke nu är att lägga ut markduk och sedan på med stenmjöl och få det helt jämt, sedan någon form av duk mellan stenmjölet och poolduken för att skydda poolduken.

Frågan är vad för duk man bör ha?

Hälsningar
Clas

Utloggad Klabbarpan

SV: Budget pool bygge inkl trädäck, staket mm
« Svar #16 skrivet: maj 02, 2013, 08:37:55:55 »
Så nu har det gått ett par veckor till, hela staketet är nu klart, har öst in stenmjöl och packat det, fått det så jämt jag kan, har beslutat mig för att köpa frigolit och lägga ovanpå stenmjölet, sedan kommer poolen ställas upp på det och skära ut där fötterna på poolen hamnar och där lägga ner marksten. Läst att många får problem med rutnät i poolen men det får det bli, stenmjölet har för mycket stenar i sig som kommer kännas igenom poolduken.

Utloggad zlat4n

SV: Budget pool bygge inkl trädäck, staket mm
« Svar #17 skrivet: maj 04, 2013, 21:44:48:48 »
Hej, Jag bygger just nu jag med, tänkte i samma banor som dig, det fick bli frigolitplattor i botten på poolen!  :) 

Utloggad Klabbarpan

SV: Budget pool bygge inkl trädäck, staket mm
« Svar #18 skrivet: maj 06, 2013, 08:38:50:50 »
frigolitplattorna åkte ner i igår, och tejpades, bara poolen kvar. Någon som vet hur frigolit (XPS200) och silvertejp klarar regn? risken finns att poolen inte åker upp på ett par veckor..

Utloggad Klabbarpan

SV: Budget pool bygge inkl trädäck, staket mm
« Svar #19 skrivet: maj 07, 2013, 10:05:31:31 »
Igår kväll åkte poolen upp, bara fyllt med drygt 1 dm vatten ännu, nu återstår det roliga jobbet att skära ut runt poolbenen och lägga ner marksten där istället...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag