Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur viktigt är det med fall på ledningen från skimmern?  (läst 943 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
Hur viktigt är det med fall på ledningen från skimmern?
« skrivet: april 18, 2020, 11:57:13:13 »
Började idag fästa upp ledningen som går från pumprummet till skimmern, inför återfyllning. Inser att jag har gjort den onödigt lång och den hänger ner sig mellan fästpunkterna. Har det någon praktisk betydelse, måste nog i så fall korta av den och göra om limningarna i pumprummet...inte så sugen!
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Hur viktigt är det med fall på ledningen från skimmern?
« Svar #1 skrivet: april 20, 2020, 14:55:19:19 »
Iom att du har PVC-slang som inte tål att vatten fryser i den så skulle jag aldrig ha den så där. Jag har PEM-slang överallt utom inne i mitt maskinrum, där kan jag se till att de blir tömda ordentligt innan vintern.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Hur viktigt är det med fall på ledningen från skimmern?
« Svar #2 skrivet: april 20, 2020, 22:36:12:12 »
Iom att du har PVC-slang som inte tål att vatten fryser i den så skulle jag aldrig ha den så där. Jag har PEM-slang överallt utom inne i mitt maskinrum, där kan jag se till att de blir tömda ordentligt innan vintern.

Jag kortade av slangen och fäste upp den ytterligare. Får se till att blåsa ur den ordentligt på hösten så att inget vatten står kvar!
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag