VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Kontakteksem av baquacil!!!  (läst 3212 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Adelianea

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Örsundsbro
  • Antal inlägg: 34
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
Kontakteksem av baquacil!!!
« skrivet: juli 13, 2013, 10:27:52:52 »
Efter en tuff uppstart av poolen nu i våras blev den äntligen rätt klar och fin men nu har alla mina badande barn fått svåra kontakteksem på hals, höft, armveck och armhålan!!!!! Har inte haft i grotekt mycket medel och tycker det är grymt svårt att avläsa (bifogar bild av mätning i morse, stickorna är dock ca 2 år gamla så jag vet inte hur tillförlitliga de är). Har backspolat MYCKET och fyllt på med nytt vatten men verkar inte hjälpa? Vad gör jag för fel?? Kör med shock, check, och phmb. Det är dessa som finns i "vår affär" men får olika råd hela tiden om hur de ska doceras? Snälla hjälp, vågar inte låta mina barn bada mer :-(
Nybliven inomhuspoolsägare med många frågor och problem!!!

Poolgiganten

Utloggad SingingSailor

SV: Kontakteksem av baquacil!!!
« Svar #1 skrivet: juli 13, 2013, 23:13:01:01 »
Usch, va tråkigt.
som det ser ut på bilden verkar ditt pH vara mkt högt.
Det andra du mäter (phmb?) ser oxå högt ut, men jag kan inget om baquacil. Hoppas du får god hjälp av ngn annan på forumet, och att eksemen går över fort.
Intex pool 5,5x2,7x1,3m. Värmd med Lesol solpaneler samt pelletspanna.

Utloggad Janne

SV: Kontakteksem av baquacil!!!
« Svar #2 skrivet: juli 13, 2013, 23:49:01:01 »
Precis du måste sänka ditt ph värde till runt 7,4 annars så har kan inte vattnet ta inte imot baqucilen. Detta gäller detsamma för klor.
Allså nummer ett innan du tillsätter kemi kolla ditt ph värde om det är rätt.

Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Erica

SV: Kontakteksem av baquacil!!!
« Svar #3 skrivet: juli 14, 2013, 00:27:12:12 »
Precis du måste sänka ditt ph värde till runt 7,4 annars så har kan inte vattnet ta inte imot baqucilen. Detta gäller detsamma för klor.
Allså nummer ett innan du tillsätter kemi kolla ditt ph värde om det är rätt.

Janne

Jag vet ej hur det är med Baquacil, men att klor inte skulle fungera vid pH 7.6 stämmer inte. Det fungerar alldeles utmärkt och vi har kört vår pool på det värdet i åratal utan problem. Högre upp blir det däremot problem med att kloret förlorar sin desinficerande verkan. Men allergi är något annat, någon sådan reaktion borde det inte bli. Är du säker på att inget annat ämne har hamnat i poolen ? Om man kan bli allergisk mot Baquacil som sådan vet jag inte.

Utloggad Adelianea

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Örsundsbro
  • Antal inlägg: 34
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Kontakteksem av baquacil!!!
« Svar #4 skrivet: juli 14, 2013, 09:32:56:56 »
Barnen fick liknande besvär förra året men inte lika kraftigt och har inte haft i något annat förutom flockningmedel. Går det att skicka vattenprover till miamipool numera?
Nybliven inomhuspoolsägare med många frågor och problem!!!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan