CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur ser ditt hus, din trädgård och pool ut?  (läst 36861 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Hur ser ditt hus, din trädgård och pool ut?
« Svar #40 skrivet: augusti 07, 2009, 13:14:56:56 »
hej
idag är det så varmt så man håller sig i skuggan, kollade lite på tomten och hittade en "Dahlia"
till  Damerna O0  och till Herrarna kan jag bidraga med några vinrankor, snart dags att trampa :)
ha det bra i värmen // carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Poolgiganten

Utloggad William

SV: Hur ser ditt hus, din trädgård och pool ut?
« Svar #41 skrivet: augusti 08, 2009, 08:45:13:13 »
Igår fick vi hem två säckar om ett ton vardera med rött grus, pris per säck lite över 2 000 kr.
Vi köpte det av ett grustag här i Järna, men ursprungligen kommer det från Älvdalen.

Puh! För varmt för att ösa ut nu samt att jag inte pallar det för tillfället.

Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad William

SV: Hur ser ditt hus, din trädgård och pool ut?
« Svar #42 skrivet: augusti 15, 2009, 08:07:42:42 »
Igår med hjälp av vår son byggde vi sockeln till nya altanen till "Willebo". På bild två blandar han betong för vi göt plintar bakom vagnsbulten så den skulle bli stadig.


Poolbilden tog jag kl. 22 igår kväll.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5550
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Hur ser ditt hus, din trädgård och pool ut?
« Svar #43 skrivet: augusti 15, 2009, 09:17:36:36 »
Tog lite bilder förra helgen, tänkte jag kunde lägga in dem här (också).  :)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Daphne

SV: Hur ser ditt hus, din trädgård och pool ut?
« Svar #44 skrivet: augusti 15, 2009, 12:34:43:43 »
Hej,
Har tagit några kort på hur det ser ut just nu, fortfarande saknas trappan till altanen och staket/armeringsmatta bakom pergola och vid "baksidan" av poolen men mycket har blivit klart också! Växter tar vi troligtvis tag i nästa år.
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Hur ser ditt hus, din trädgård och pool ut?
« Svar #45 skrivet: augusti 15, 2009, 15:03:54:54 »
Hej,
Har tagit några kort på hur det ser ut just nu, fortfarande saknas trappan till altanen och staket/armeringsmatta bakom pergola och vid "baksidan" av poolen men mycket har blivit klart också! Växter tar vi troligtvis tag i nästa år.

Wow det där gillade jag! Hur har du lagt altanen i höjd med stenen?

Och alla andras var jättefina också!
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad matz

SV: Hur ser ditt hus, din trädgård och pool ut?
« Svar #46 skrivet: augusti 15, 2009, 18:34:44:44 »
hej..har åxo klasik no line tak..men har problem med att brädorna sviktar lite under hjulen,och då hoppar gejdrarna inne i  taket ur och då går taket på snedden..har ni upplevt detsamma
« Senast ändrad: augusti 15, 2009, 18:40:41:41 av matz »
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad aromata

SV: Hur ser ditt hus, din trädgård och pool ut?
« Svar #47 skrivet: augusti 15, 2009, 23:20:09:09 »
Växter tar vi troligtvis tag i nästa år.
Hösten är annars den bästa planteringstiden.

Utloggad Daphne

SV: Hur ser ditt hus, din trädgård och pool ut?
« Svar #48 skrivet: augusti 16, 2009, 17:24:21:21 »
Hej,
Tack för de positiva omdömena och jag kanske ska omvärdera växterna och nästa år. Det kanske är bättre att ta tag i det nu med tanke på det Aromata skrev. Fast det är klart, det sinar i kassan allt mer men vi får se om det finns några dolda reserver att gräva i.

Matz, vi har inte problem med sviktande brädor (vi har reglarna med cc 60, men det antar jag att du har också) däremot går taket lite snett och drar sig åt ett håll hela tiden så det är kanske något som man får leva med när man inte har skenor att dra i? <dontkn>

Lundberg, vi har våra trätrallar (de är byggda som stora fyrkanter) liggandes på leca sten för att kunna justera dem när det häver sig till våren. Längst ut mot stenaläggningen, under trätrallen, byggde vi en träram som vi la makadam/stenmjöl mot så att vi kom upp i rätt nivå för att stenen skulle hamna i samma höjd som trägolvet. Visst det är väl inte så bra att ha trä nedgrävt i backen men det är så väldränerat så vi tror att det kommer att hålla ganska länge ändå. :D
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Hur ser ditt hus, din trädgård och pool ut?
« Svar #49 skrivet: augusti 16, 2009, 20:44:58:58 »
Hej! Daphne. Du som har classic No Line jag funderar skarpt på detta
tak mkt snyggt. Men jag undrar hur mkt bygger taket på bredden. Jag försökte få svar från lev men inget svar än. Jag har lite begränsat på en sida. För övrigt vilket fint trädäck ursnyggt O0.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag