VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan

Omröstning

Vad tycker du om att lägga till en kolumn liknande den till vänster även till höger om forumet?

Kul att så många vill annonsera, annonser är positivt så länge poolforum inte blir långsamt att använda.
12 (48%)
Det är väl bara positivt om man kan se vilka aktörer det finns på marknaden.
5 (20%)
Spelar ingen roll.
5 (20%)
Jag ser det som en nackdel, men det är inget som gör att jag lämnar forumet.
3 (12%)
Om du upplåter mer utrymme för annonser så slutar jag besöka poolforum.
0 (0%)

Antal personer som röstat: 25

 

Författare Ämne: Fler annonser?  (läst 7983 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Fler annonser?
« skrivet: juni 30, 2008, 11:06:14:14 »
Jag erbjuder annonsplatser till ett rätt lågt pris, dels för att jag inte anser att jag behöver ta mer betalt, och dels för att jag ser annonserna som en typ av nyttoinnehåll på siten, de som besöker poolforum kanske hittar en leverantör som de tidigare inte visste fanns.

Jag har hela tiden velat inkräkta så lite som möjligt på forumets storlek och användbarhet, men nu börjar det bli så pass många annonsörer att jag inte längre kan erbjuda platser till alla som vill annonsera.
Mitt önskemål är att lägga till en kolumn till höger om forumet, som är lika bred som kolumnen till vänster, där "personal menu" och annonserna ligger.

Detta skulle innebära att de som har "liten bildskärm" (1024 px på bredden) får ett forum som är ca 728 px brett och plats för menyn och annonser som tar upp 280 px.
De som har större bildskärm får ett bredare forum än så då bildskärmen alltid fylls ut helt av poolforum.se.

Den kolumn jag talar om finns redan när ni läser detta upplagd "fler annonser?" så att ni kan se hur det ser ut och uppleva hur det påverkar ert surfande i forumet.
Om man tittar på många andra forum så ges själva forumet ofta inte mer än typ 480 px på bredden, speciellt i kommersiella forum, men även bland helt ideelt drivna forum, så jag tycker trots allt att forumet kommer att ha en bredd som fungerar rätt bra i jämförälse med många andra... men.

Kom gärna med era synpunkter.

MVH

Rickard
« Senast ändrad: juni 30, 2008, 11:26:19:19 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Fler annonser?
« Svar #1 skrivet: juni 30, 2008, 11:33:24:24 »
Ser inga problem med det för egen del - kör på med fler annonser som ger fler intäkter och ytterligare tryggar "Forum"-driften" - samtidigt får vi användare fler uppslag till fler leverantörer som kan ställas "mot varandra" ur prisjmf. - ser bara fördelar!  O0
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Fler annonser?
« Svar #2 skrivet: juni 30, 2008, 11:38:54:54 »
Jag kommer att behöva minska bredden lite på annonsen "Hjälpreda för poolköpare" för att de som kör med 1024 px upplösning på sin bildskärm inte skall behöva sidoscrolla, men det kommer jag att fixa efter semestern.

Resultatet från omröstningen ser bra ut just nu i alla fall, kul att det inte känns som en stor nackdel om jag skulle välja att lägga till högerkolumnen.

/Rickard
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: Fler annonser?
« Svar #3 skrivet: juni 30, 2008, 14:48:04:04 »
inget problem att det annonseras men behöver de blinka hela tiden? kan det inte räcka med att man ser vilket företag det är och sen kan respektive företag skriva i en egen forumkategori om nyheter som är på gång, där kan det få blinka hur mycket som helst.

Kan tillägga att jag tycker att det är bra med annonser, gärna ännu mer!
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad aromata

SV: Fler annonser?
« Svar #4 skrivet: juni 30, 2008, 15:46:06:06 »
Som många andra tycker jag att snabbheten avgör. Ett segt och långsamt forum är inte roligt att besöka! Det skulle kunna få mig att lämna eller besöka mindra ofta.

Hittills har det dock funkat mycket bra!

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Fler annonser?
« Svar #5 skrivet: juni 30, 2008, 15:55:40:40 »
Som många andra tycker jag att snabbheten avgör. Ett segt och långsamt forum är inte roligt att besöka! Det skulle kunna få mig att lämna eller besöka mindra ofta.

Hittills har det dock funkat mycket bra!

Jag har ju satsat på en egen dedikerad server på webhotellet för att försäkra mig om bra hastighet, jag orkar själv inte med forum som är för sega p.g.a för dåliga finanser (eller för snåla ägare).
Det är inte billigt med webhotellet, men tack vare annonsörerna behöver jag inte snåla på den typen av kostnader, de kostnaderna är ju också en förutsättning för att forumet skall kunna fortsätta att utvecklas som jag vill.
Har idag ett avtal som ineffatar 200 Gb trafik/månad, och jag har redan varit över den gränsen ett par månader, till hösten måste jag antagligen utöka trafiktaket.

inget problem att det annonseras men behöver de blinka hela tiden? kan det inte räcka med att man ser vilket företag det är och sen kan respektive företag skriva i en egen forumkategori om nyheter som är på gång, där kan det få blinka hur mycket som helst.

Kan tillägga att jag tycker att det är bra med annonser, gärna ännu mer!

Blinkningarna är nog svårt att få bort nu när jag redan har upprättat avtal med de annonsörer som är aktiva, kanske skulle man göra dem mindre "blinkiga" i höger kolumn, jag skall i alla fall försöka fixa det, du är inte ensam som tycker att det är lite irriterande med blinkningarna, men problemet är att få in så pass mycket info i annonsen att ni besökare ser vad som erbjuds, när man lägger in bilder/text i sekvens är det svårt att undvika att det uppfattas som blinkningar.

Det där med egna forumtavlor för annonsörerna var en bra ide, om de fick en egen avdelning i forumet, med en undertavla för varje annonsör skulle de kunna "lägga ut texten" lite mer om vad de har att erbjuda, de skulle även kunna komma med tillfälliga erbjudanden och kampanjer i sin egen tavla...
Tavlan skulle bara vara tillgänglig så länge de annonserade.
Fast det måste vara frivilligt för dem, jag vet att väldigt många i branschen har fullt upp under stora delar av året och kanske inte har tid med en egen tavla.

Eller så kan de välja att "bara" ha en egen tavla, men då betala en månads eller årsavgift för den.  <hmm>

Skall bolla iden med några annonsörer.

Kanske skulle man ha en "kravspec" på "den egna tavlan" med en artikel där de presenterar:

Vilket år företaget grundades:
Vilka produkter de säljer:
Egen tillverkning:
Antal anställda:
Omsättning:
Finns på följande ort/orter:
Kontaktuppgifter:

Kom gärna med fler förslag om ni tror på denna ide'

/Rickard
« Senast ändrad: juni 30, 2008, 16:05:30:30 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: Fler annonser?
« Svar #6 skrivet: juli 01, 2008, 18:23:56:56 »
Förstår dig att du vill ha in mer annonser = Pengar.
En egen "tavla" med annonsörer och lite krav som du själv säger på dessa annonsörer, hade inte varit fel!

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Fler annonser?
« Svar #7 skrivet: juli 02, 2008, 00:39:30:30 »
Måste säga att med de annonser du har "kontrakterat" stör de inte nämnvärt, oavsett "blinkningar" eller inte.
Hade jag annonserat skulle jag inte vilja bli "styrd" för mycket ("jag" betalar ju för mig!) och klart jag då vill synas med alla till buds stående medel - blinkningar, flashblixtar, etc. etc. - det handlar ju om att dra intresset till "min försäljning".
Tror du skall vara "försiktig" med att "strypa" exponeringsmöjligheterna för annonsörerna - du tappar dem förmodligen långsiktigt (om du inte mer eller mindre låter det vara "gratis") och det tjänar varken du eller någon annan på - och återigen, störs man verkligen av det?

Att sen förpassa annonsörer till eget forum/tavla låter som att skicka in dem i någon slags "skugga" - finns ju "inte på kartan" i kommersiella andra internetsidor och sammanhang - annonsörer vill synas - på första sidan - och från första sidan skall man via direktklick komma vidare just direkt till annonsörens egen sida - inte till något "nytt forum" där de kan "lägga ut texten" lite mer om vad man har att erbjuda, eller tillfälliga erbjudanden och kampanjer i sin egen tavla...det vill de ju göra från sina egna sidor - och det är dit de vill "vi" skall klicka utan omvägar...

Sen inte minst som du själv reflekterat över - vilken annonsör har minsta intresse och tid av att hålla ytterligare en extern tavla/sida "up-to-date"...? - inte många garanterat...

Bara några reflektioner och vänliga goda råd....

Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: Fler annonser?
« Svar #8 skrivet: juli 02, 2008, 10:15:46:46 »
Måste säga att med de annonser du har "kontrakterat" stör de inte nämnvärt, oavsett "blinkningar" eller inte.
Hade jag annonserat skulle jag inte vilja bli "styrd" för mycket ("jag" betalar ju för mig!) och klart jag då vill synas med alla till buds stående medel - blinkningar, flashblixtar, etc. etc. - det handlar ju om att dra intresset till "min försäljning".
Tror du skall vara "försiktig" med att "strypa" exponeringsmöjligheterna för annonsörerna - du tappar dem förmodligen långsiktigt (om du inte mer eller mindre låter det vara "gratis") och det tjänar varken du eller någon annan på - och återigen, störs man verkligen av det?

Att sen förpassa annonsörer till eget forum/tavla låter som att skicka in dem i någon slags "skugga" - finns ju "inte på kartan" i kommersiella andra internetsidor och sammanhang - annonsörer vill synas - på första sidan - och från första sidan skall man via direktklick komma vidare just direkt till annonsörens egen sida - inte till något "nytt forum" där de kan "lägga ut texten" lite mer om vad man har att erbjuda, eller tillfälliga erbjudanden och kampanjer i sin egen tavla...det vill de ju göra från sina egna sidor - och det är dit de vill "vi" skall klicka utan omvägar...

Sen inte minst som du själv reflekterat över - vilken annonsör har minsta intresse och tid av att hålla ytterligare en extern tavla/sida "up-to-date"...? - inte många garanterat...

Bara några reflektioner och vänliga goda råd....



man ser annonserna utan att de blinkar men självklart är det inte hela världen om de blinkar, vad jag föreslog med en egen forumkategori är att annonsörer kan förutom att få blinka på startsidan lägga in dirketlänkar till sina andra produkter och även föra en direktkommunikation med presumtiva köpare, deras egna hemsidor är i många fall svåra och krångliga att uppdatera, att lägga till ett svar i en tråd är lätt och det kan de göra varje dag om de så önskar. Om man tittar på de som säljer pooler och dylikt är det många sidor som inte uppdateras särkilt ofta med speciall erbjudanden eller så, här kan de få chansen.

Jag tror inte att de hamnar i skuggan, deras annonser på framsidan ska ju vara kvar, de får bara ytterliggare ett sätt att visa upp sig och sina produkter. De kan lägga upp bilder på hur deras pooler ser ut när de är färdiga, flera av leverantörerna verkar tycka det är jobbigt att lägga det på sina egna sidor eller så lägger de upp produktbilder som är tagna i typ Tyskland eller så, vi vill ju se färdiga pooler i vårt klimat.
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Fler annonser?
« Svar #9 skrivet: juli 07, 2008, 05:46:23:23 »
Jag har bestämt mig för att lägga till blocket för annonser till höger.
Om ni vill kan ni fortsätta rösta, men det saknar praktisk betydelse nu.

Tack för era synpunkter, vi får se om jag gör en egen tavla för annonsörerna, kanske efter semesterperioden.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan