CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Regn! Va ska man ta sig till!?!  (läst 2387 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JimmyAndersson

Regn! Va ska man ta sig till!?!
« skrivet: juli 23, 2007, 14:31:43:43 »
Så kom det ett oväder i natt 70mm hörde jag det blev....
Och jag har ett hål på tomten med singel o frigolit i, gissa om frigoliten flyter runt som ett UFO!  :(

Inte nog med att det är 70-80 cm vatten i "poolen" utan efter all grävning har allt som stoppat vattnets framfart åkt bort, och poolen ligger ganska lågt så allt vatten barar forsar dit... *suck*

Jag har en plan, men jag vet inte om den fungerar eller om jag orkar genomföra den efter alla dessa timmar av svett därute.... Ge gärna tipps till slokig kanske någongång poolägare...

Tänkte man kunde gräva ett dikt runt poolen på den "höga" sidan där allt vattnet kommer i från, i med singel och dräneringsrör och leda ner det till hus dräneringen. Blir det mycket vatten i hålet tänkte jag sätta dit en dränkbar pump, det går nämligen inte att dränera i hålet efterssom denna ligger långt under min dränering och ska jag dra till lägre dränering blir det att dra 30 m slang...
Vad tror ni om detta?

Och vad ska jag göra härnäst?
Saken är den att jag ska ha en pool som inte tåller att något vilar mot dess kanter och har därför gjort ett stort "tratt"-hål. Problemet är att det rinner så mycket vatten så hålet har "växt" åt vissa håll och just där finns inte så mycket marginal om man inte vill ha hålet utanför trädäcket då...
Dräneringen kommer att ta ett tag och det är stört omöjligt att gräva ett riktigt dike nu, det är bara lervälling där... Fortsätter det rinna kommer hålet snart vara för stort, tror ni det lönar sig att bygga en liten vall runtom? Eller ska jag sitta inne o vila upp mig inför dräneringsarbetet?




Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag