Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: jättebrunt vatten  (läst 8586 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad henkeblom

SV: jättebrunt vatten
« Svar #10 skrivet: juli 13, 2007, 22:12:41:41 »
Maffe, hittar inte din tråd.

Jag har liknande problem..om jag vetat att det var så svårt att få rent vatten så skulle jag inte tagit å-vatten. Tar ju en massa extra tid och pengar.

Jag har chocklorat 3 ggr på 3 dagar och det är bra rent men det var gröntaktigt och för lågt PH. Hade i Höj PH och flockmedel som man häller i poolen. Nu är det klarare men skitigare på botten
Problemet är att det går ju FN inte att dammsuga upp det..det är så lätt så det flyger bara omkring när jag ska försöka dammsuga upp det..och då åker det runt en massa små "tussar" av samlat skit...eller alger kanske det är..

Jag har klorat mera nu på kvällen och höjt PH mera för det är för lågt fortfarande.

Men 8 kg klor....det är mycket det...

Ska, kan man få bort detta grumliga "små små flockarna med smuts" med bara klor eller ska man köpa flockmedel på puck som man lägger i bräddavloppen som vissa skriver är bättre.???

Och borde inte flockmedel göra så att flockarna blir större och mera ihopsatt, så det är lätt att dammsuga upp dom. Vad jag menar är att jag kanske har haft i för lite flockmedel. Jag hade i ca 6 dl vilket var rek vid alger och nyfylld pool.

//Henrik
7x3,42x1,44 egenbyggd träpool. Utrustning från Folkpool. Värmer med jordvärme 900m, Nibe 15kW.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: jättebrunt vatten
« Svar #11 skrivet: juli 13, 2007, 23:23:22:22 »
Det är meningen att flytande flock ska samla ihop det o att det fastnar i filtret, men det verkar inte fungera! Höj poolen till max, dammsug mot avlopp direkt, "Waste", håll koll på vatten nivån under tiden så den inte sjunker för mycket. Det får du nog göra ett par dagar i följd tills du får bort det. Har inte sett att någon annan har kommit på något annat sätt.
Sen skulle jag glömma bort den flytande flocken o köpa "Sticksen".
« Senast ändrad: augusti 10, 2007, 23:38:06:06 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: jättebrunt vatten
« Svar #12 skrivet: juli 14, 2007, 00:34:07:07 »
Här har du Maffes dunder damsugare. Det var kanske den som hjälpte till?
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=752.msg13331#msg13331
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Utloggad henkeblom

SV: jättebrunt vatten
« Svar #13 skrivet: augusti 10, 2007, 20:31:21:21 »
Tack för svaren. Fias svar att sätta den på waste direkt gjorde susen för den sög bättre och fick då med sig detta lättflyttande smutsen. Sedan tog det några dagar och några dammsugningar så var det bra.

//H
7x3,42x1,44 egenbyggd träpool. Utrustning från Folkpool. Värmer med jordvärme 900m, Nibe 15kW.

Utloggad 38

SV: jättebrunt vatten
« Svar #14 skrivet: augusti 11, 2007, 14:27:19:19 »
 ;D ;D.. köp en saltgenerator och ditt problem är löst for ever.kostar ca 10'.
Fyller också på med brunnsvatten kör sen superchlorinate över natten och vips!!!!!
chrystal clear!!!
« Senast ändrad: augusti 12, 2007, 10:56:35:35 av Rickard »
glasfiber 7,5x4. saltgenerator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag