CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Viskans jubileumsbad eller Dimension one Breeze?  (läst 2258 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nefertiti

Viskans jubileumsbad eller Dimension one Breeze?
« skrivet: maj 15, 2021, 17:25:46:46 »
Hej!
Efter att ha halvt googlat ihjäl mig har vi nu landat i två alternativ när det kommer till vårt kommande spabad: Viskans jubileumsbad eller Dimension one Breeze. Hittar en del recensioner på den sistnämnda, men inte en enda på jubileumsbadet. Så hjälp oss, vilket ska vi välja?

Poolgiganten

Utloggad Brodén

SV: Viskans jubileumsbad eller Dimension one Breeze?
« Svar #1 skrivet: maj 16, 2021, 16:54:04:04 »
Hej!
Vi var och tittade på just Dimension one hos Folkpool i Göteborg. Och även viskan spa på Alltibad i Borås. Men det blev inget köp pga flera olika anledningar. Vi fastnade till slut för ett spabad ifrån HotSpring.

Med vänlig hälsning, David 

Utloggad TommyC

Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Bsod

SV: Viskans jubileumsbad eller Dimension one Breeze?
« Svar #3 skrivet: maj 16, 2021, 23:30:14:14 »
Var och tittade på viskans jubileumspa. Det uppfyllde alla mina krav, och kändes välbyggt. Bra design o storlek.

 En av pumparnas placering hamnar för mig på ett sätt så det blir svårt att underhålla, då jag inte riktigt kommer komma åt badet från alla håll, litet minus.

Tyckte det kändes lite dåligt med stomme av trä. Hade föredragit komposit eller rostfritt. Borde väl hålla med stomme av trä, men känns som en riskkonstruktion.

Tror det blir ngt annat för min del, troligtvis blir det för min del en hydropool 570.

Dimension one Breeze har jag inte koll på, men det är ju klart mindre, saknar liggdel, och väger 150kg mindre torrt. Känns som ganska stor skillnad mellan baden?

 Skulle gissa att det finns en viss koppling mellan vikt och hur robust konstruktionen är. Svåra väl! Jag kanske borde ta mig till folkpool och titta lite...

Utloggad Albert2018

SV: Viskans jubileumsbad eller Dimension one Breeze?
« Svar #4 skrivet: maj 18, 2021, 22:42:39:39 »
Hej Broden.
Vilket hotspring bad valde ni och varför hotspring?
Har själv tänkt köpa ett viskan spa eller hotspring Limelight Pulse men varit osäker då hotspring har lägre effekt på värmare än viskan spa.
Har du aning bad det kostar i el för bad?

Vi är 5 st i familjen med tonårsbarn.
Tack
/A

Utloggad Brodén

SV: Viskans jubileumsbad eller Dimension one Breeze?
« Svar #5 skrivet: maj 19, 2021, 20:15:30:30 »
Hej Broden.
Vilket hotspring bad valde ni och varför hotspring?
Har själv tänkt köpa ett viskan spa eller hotspring Limelight Pulse men varit osäker då hotspring har lägre effekt på värmare än viskan spa.
Har du aning bad det kostar i el för bad?

Vi är 5 st i familjen med tonårsbarn.
Tack
/A

Hej Albert!

Badet vi beställt är ett HotSpring Sovereign NXT. Var runt hos flera olika återförsäljare och fastnade tillslut för detta. Tycker det är det tuffaste/snyggaste badet utav dem vi jämförde med. Och det tycker jag inte man ska underskatta, utseendet 🤩 Sen var det låga driftkostnader enligt säljaren och det hade en egendesignad massagefunktion som verkar grym. 

Med vänlig hälsning, David

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag