Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dallas vs Gullberg & Jansson Nova Comfort  (läst 2929 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mac

Dallas vs Gullberg & Jansson Nova Comfort
« skrivet: januari 04, 2017, 19:43:58:58 »
Ska beställa pooltak till mitt poolbygge på 8x4m. Har i första hand tittat på Albixon Dallas men även Nova Comfort från Gullberg & Jansson och skulle gärna ta del av er kunskap och erfarenhet.

I dagsläget ligger offerterna drygt 10 000 kr högre för Nova Comfort, vad motivererar det högre priset?

Nova Comfort har 12mm höga skenor medan Dallas har 20mm, hur stor är skillnaden i verkligheten?

Vad är för och nackdelar med respektive tak?

Om ni kan rekommendera annat tak som ligger i samma kvalitet/prisklass är det också av intresse.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Dallas vs Gullberg & Jansson Nova Comfort
« Svar #1 skrivet: januari 06, 2017, 11:23:06:06 »
Titta och känn på taken som du är intresserad av innan du beställer. Det finns en anledning till att billiga tak är billiga. Efter ett besök på villamässan i Älvsjö blev det ett något dyrare tak för oss då de billiga framför allt var just billiga. Det behöver ju inte vara fel med billigt tak men bara man själv kan avgöra vad som är rätt val. Goda råd när det gäller val av produkter kan bero på att det finns ett säljintresse i bakgrunden.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Mac

SV: Dallas vs Gullberg & Jansson Nova Comfort
« Svar #2 skrivet: januari 06, 2017, 11:47:53:53 »
Tack för svaret TommyC!

Har inte möjlighet att fysiskt se och känna på pooltak och det är därför jag ställer frågan här och hoppas att det finns erfarenhet av de här taken eller andra synpunkter som kan hjälpa mig i mitt beslut.

Var någon av Albixon eller Gullberg & Jansson med på Älvsjömässan och i så fall vad var dina synpunkter.
Vilket pooltak valde du?

Utloggad TommyC

SV: Dallas vs Gullberg & Jansson Nova Comfort
« Svar #3 skrivet: januari 06, 2017, 14:26:51:51 »
Jag var på mässan 2010 så mycket kan ju ha hänt sedan dess (även om jag inte tror att speciellt mycket har hänt).

De billigare taken som jag har tittat på har kostat 60-80 tusen kr. Min uppfattning är att de inte är prisvärda då de är väldigt veka och ger ett dåligt intryck. Jag har aldrig sett någon skriftlig uppgift på hur mycket snölast de tål. Jag har även sett dyrare tak t ex hos folkpool som är lika bristfälliga.

Vi gav 120 tusen för taket Atlanta år 2010 inklusive viklucka i stora kortsidan och skjutbar lucka i största taksektionen. Förlängda skenor och frakt ingick. Taksektionerna leveraras monterade men montering av taket på poolen ingick inte. Taket tål 100 kg/m2 snölast och håller hög finish. Känslan i det taket är helt överlägsen de billigare och taket är enligt min åsikt mycket mer prisvärt. Vårt tak är 3,5 meter mellan skenorna och drygt 8 meter långt. Poolen är 3,4 m x 7,8 m.

Skulle jag köpa tak idag så skulle jag titta lite mer på Termatec som håller högst kvalité och pris.

Jag tycker att det är en dålig idé att köpa tak osett och helt gå på andras rekommendationer. Vare sig man köper dyrt eller billigt så är risken att man blir missnöjd.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Dallas vs Gullberg & Jansson Nova Comfort
« Svar #4 skrivet: februari 07, 2017, 22:10:21:21 »
Hej

Högre skenor klarar variationer i underlaget bättre än låga skenor exempelvis om trädäcket skulle röra på sig.

Mvh
Mark
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag