VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fylla storpool  (läst 3600 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Affe

Fylla storpool
« skrivet: juni 07, 2010, 10:57:14:14 »
Jag håller på att fylla på poolen och allt har  gått bra förutom att jag har mindre material att dra över på kortsidorna. Jag har fyllt till ca 50 cm men har nu stoppat. Det är luft mellan plåt och liner och jag funderar på att testa damsugarmetoden.
Det jag är lite rädd för är att linern ska lossna där jag har lite material och åka ner i poolen. Jag har spänt upp bra ( inga veck på väggen än så länge) och spänner fast linern med plastlisten och har satt dit topprälsen för stabilitet.

Hur har ni med stoorpool gjort? Kan jag försöka ta ut luft fastän jag har så mycket vatten i? Eller ska jag strunta i det och bara köra på?


Poolgiganten

Utloggad essgebe

SV: Fylla storpool
« Svar #1 skrivet: juni 07, 2010, 12:36:01:01 »
jag har fyllt min pool i helgen (50 kubik) körde en stor industridamsugare 2 motore hela tiden Perfekt resultat men har Du inga veck ska det gå utan. Luft mellan duk och sarg är bara bra då sträcks duken ordentligt

Utloggad Affe

SV: Fylla storpool
« Svar #2 skrivet: juni 07, 2010, 13:07:59:59 »
Ok det låter ju bra  :) men det jag är lite orolig för är att jag har 1,5 dm duk över på långsidorna men bara 3-4 cm duk över på kortsidorna.. Det är väl inte normalt?
Linern är centrerad och jag har inga veck i botten så jag tycker det är mycket märkligt.
Jag kommer väl få mer material efter att jag fyllt på antar jag..

Utloggad Linkan222

SV: Fylla storpool
« Svar #3 skrivet: juni 07, 2010, 21:01:43:43 »
Det låter ju lite klent med bara några cm liner över. Men om jag tittar på min som jag fyllde i helgen ser det ju inte ut som det är någon större precision på tillskärningen.

Har du liner så du får fast den med plastlisten är det ingen fara. Har du fyllt upp botten och har luft innanför blir den bara "längre" ju mer du fyller.

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Fylla storpool
« Svar #4 skrivet: juni 07, 2010, 22:50:24:24 »
Jag hade ca 15-20cm runtom när jag började fyll på vatten o tillslut så var det väl en 10cm kvar som jag vek dubbelt. Fick släppa efter lite vartefter jag fyllde på vatten om jag minns rätt. Dammsugartricket funkade utmärkt.

Tyvärr blir man inte av med vecken vid stödbenen, men det lär man sig att leva med.

3-4cm låter lite kvar, brukar vara mer... <hmm> har du verkligen sträckt ut den i längsled....

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag