CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pump och rening,tips tack..  (läst 1065 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Nilsson

  • Gäst
Johan Nilsson
Pump och rening,tips tack..
« skrivet: mars 20, 2016, 06:20:18:18 »
Tacksam för hjälp.. Byggt en tjällden-pool, 8x4x1,5. Har ett externt hus med en nybyggd flisanläggning,dit jag dragit 63 resp 50mm pem. Vill ha någon som hjälper mig att dimensionera,tipsa och sälja vad jag behöver. Ska ju ha flisen till att värma poolen men behöver filter, pump mm mm. Har vi nått bra tips på någon? Nått jag ska tänka på? Finns ju automatisk klorpåfyllnad mm, nått att satsa på? Tacksam för alla tankar! Johan

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Pump och rening,tips tack..
« Svar #1 skrivet: mars 20, 2016, 10:00:27:27 »
Det finns massor av företag som säljer poolkomponenter. Surfa runt och sök bland byggstrådarna här så ser du vad folk köpt. Vi fick poolen "på köpet" när vi köpte huset. Jag har köpt värmepump, diverse kopplingar och slang från Poolstore som då för snart tre år sedan gav goda råd utan att försöka sälja på mig något som jag inte behövde. Det kan vara en fördel att handla lokalt om man behöver hjälp eller reservdelar i framtiden annars går ju allt att handla via nätet.

De som har automatisk klordosering (t ex Minimaster) eller saltklorinator verkar vara nöjda med de lösningarna. Själv lägger jag i en klorpuck ca en gång per vecka och är fortfarande nöjd med det efter 11 år. Du kan ju börja så och ev installera något automatisk system när du vet vad du vill ha.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad MathiasS

SV: Pump och rening,tips tack..
« Svar #2 skrivet: mars 20, 2016, 14:13:16:16 »
...och man får bestämma sig för vad det får kosta. Att hitta bra saker är ju inte svårt....:)
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag