VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Taxeringsvärde med pool?  (läst 7221 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jessica

Taxeringsvärde med pool?
« skrivet: juni 25, 2005, 20:49:30:30 »
Hur mkt kan man räkna med att ett poolbygge höjer taxeringsvärdet med egentligen?

Poolgiganten

Utloggad Fia

Re:Taxeringsvärde med pool?
« Svar #1 skrivet: juni 25, 2005, 20:55:59:59 »
Vi vet inte än. Vi byggde förra året och ändringen på värdet har inte gått igenom än.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Jessica

Re:Taxeringsvärde med pool?
« Svar #2 skrivet: juni 25, 2005, 21:07:33:33 »
Har ni ringt och meddelat det då eller hur gör man? Vad tror du det kan göra då?Vad har ni för pool?stl o så? hur värmer ni er? Jag vill veta allt innan jag jag köper en :P

Utloggad Fia

Re:Taxeringsvärde med pool?
« Svar #3 skrivet: juni 25, 2005, 23:44:06:06 »
Enligt min karl så kommer det en talong vart tredje år som man ska fylla i vad man har för standard så jag törs inte uppskatta vad taxeringen kan höjas med. Vi har inte gjort det än.
Vi har inte anmält till något annat ställe än kommunen.
I vår kommun så räckte det att lämna in en bygg anmälan om pool, behövde inget bygglov. Kolla det med din kommun. Glöm inte el,tele och vattenverket när ni ska gräva. När vi var nyblivna husägare, byggde vi ny altan och släckte hela gatan genom att gräva av elkabeln. En dyrköpt erfarenhet! Ring först-gräv sen. De kommer så gärna,kostnadsfritt, till er och märker ut var ledningar och kablar går.

Poolstorlek 3,5x7, värmer med, i första hand solfångare, i andra hand bergvärme. Halvtaskiga dagar, båda.

Ställ gärna mer frågor så ska jag och de andra göra så gått vi kan.
Att bygga pool är det bästa vi gjort!! ;D ;D ;D ;D
« Senast ändrad: juni 25, 2005, 23:51:01:01 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Pool Doktorn

Re:Taxeringsvärde med pool?
« Svar #4 skrivet: september 05, 2005, 21:24:32:32 »
Taxeringsvärdet på en fastighet påverkas inte alls för att det finns en swimmingpool på tomten, man deklarerar den inte.

Utloggad Jessica

Re:Taxeringsvärde med pool?
« Svar #5 skrivet: september 07, 2005, 09:23:48:48 »
kanon,tack! :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan