VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fastnar gammal diatomit i ett sandfilter?  (läst 2047 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johan

Fastnar gammal diatomit i ett sandfilter?
« skrivet: december 12, 2007, 17:06:21:21 »
Hej
Jag har nyss bytt från ett gammalt diatomitfilter till ett sandfilter. En av anledningarna var att diatomitfiltret inte längre höll tätt. När jag nu kör cirkulationen virvlar gammal diatomit upp och det verkar som om detta inte fastnar i filtret, det verkar inte heller vilja flocka sig. Måste jag byta vattnet? Jag har försökt med flockning och att sedimentera det på botten men utan att kunna få bort det ordentligt. Några tipps?

Poolgiganten

Utloggad Johan

SV: Fastnar gammal diatomit i ett sandfilter?
« Svar #1 skrivet: december 16, 2007, 15:35:07:07 »
Har nu kört några dagar med öka tid på cirkulationsklockan och kan konstatera att diatomiten till största delen fastnar men att det verkar vara ganska svårt att få det helt kristallklart. Jag vet inte hur klart jag skall förvänta mig att sandfiltret skall göra vattnet men att det skall bli lika klart som med ett fullt fungerade diatomitfilter är kanske att hoppas på för mycket....

I ljuset från poolbelysningen hur mycket partiklar ser ni era pooler? Jag har fortfarande en hel del fria partiklar och en svag mjälkighet kan ses.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag