Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Leverantörens support  (läst 2694 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Leverantörens support
« Svar #10 skrivet: juni 01, 2017, 08:39:16:16 »
Oj. Det var ju inte roligt att du uppfattade det som någon form av utpressning. Så var det iaf absolut inte menat... Hur stor är sannolikheten att "Leverantören" tagit del av den här tråden lixom?...

Det är korrekt uppfattat att jag väljer att satsa på samma pump igen ja. Tänk såhär. Jag köpte ett helt poolpaket som innehöll pump nr 1. Pump nr 2 fick jag på garanti. Företaget hävdar att pumpen skall hålla längre än 2 säsonger (Baserat på "hundratals nöjda kunder som köpt samma pump") även om de rent juridiskt bara ger 1 års garanti. Pumpen befinner sig prismässigt i någon form av "lägre mellanklass". Så instället för att gå upp i en högre klass, betala någonstans mellan 5k och 10k, så är jag beredd att betala strax över tusenlappen och chansa att det går bra. "Tredje gången gillt". I mina öron låter det inte jättekorkat...men alla har såklart rätt till sin åsikt. ;)

Avslutningsvis, syftet med tråden från min sida, var att föra en diskussion om vad man kan förvänta sig av en produkt i "lägre mellanklass" som ändå kostar en bra slant, även om den är billig i förhållande till motsvarande produkt i en högre klass. Min inställning var att även om det är kinatillverkat och i förhållande till andra produkter ganska billigt så menar jag att 2500:- ändå är mycket pengar och ville ha era åsikter på hur långt man ska hävda sin rätt.

Hur som helst! I positiva ordalag så måste man väl få nämna ett företag. Jag testar. Mycket nöjd med hur företaget har hanterat mitt ärende.

 <sol>

Med utpressning hänvisar jag till vad du själv skrev:
Citera
Det ledde ju onekligen till lite negativ publicitet här.

Vissa kunder använder den negativa publiciteten som ett direkt hot mot sin leverantör, med löfte om att skryta upp dem om du håller mer än vad som kan begäras utifrån de konsumentlagar som vi har i Sverige.

Och även om du inte hotat dem med att skriva negativt i detta (och kanske andra - som vissa gör) forum så kan ett ämne som detta drabba hårt.
Inte minst för att ämnesrubriker i detta forum indexeras väldigt högt av google, många som säker på företagsnamnet och negativa sökord kommer att få upp en träff som visar dina dåliga erfarenheter.
Dessutom kommer detta att hänga med länge i sökresultaten.
En liten miss av ett företag kan alltså drabba dem mycket hårdare än vad den som skriver ett inlägg i ett forum som detta tror.
Det är inte ovanligt att företag kontaktar mig för att en negativ tråd i mina forum ligger som sökträff 1 i google om man googlar företagets namn.
Det finns alltså flera skäl till varför jag har de regler jag har när det gäller gäster eller nya medlemmar som sågar ett företag eller dess produkter.
Och även om jag inte säkert kan säga att det är i utpressningssyfte, så blir det så för de företag som drabbas.

Diskussionen som sådan, som du tyckte var viktig, finns ju kvar.
Du har fått "forumets" synpunkter, men har valt att ta ett annat beslut än de råd du fått här.
Sett till den lilla summa du betalat för din tredje pump kanske det inte är ett så dåligt beslut, inte ens en pump för 5000 kr behöver ju nödvändigtvis hålla så många år...
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag