CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Importera ett spabad själv?  (läst 21703 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Importera ett spabad själv?
« Svar #10 skrivet: juni 15, 2010, 16:24:53:53 »
Min syn på detta resonemang är enkel. Vill du spara pengar och vill snåla så importera från Kina och hoppas på det bästa. Vill du, som jag, slippa krångel och bara kunna njuta av ditt spa, vilket jag tycker är hela vitsen, så köp av en pålitlig lokal handlare och betala för att slippa krångel. Det är upp till dig vilken person du är och vad du prioriterar. Det finns inget rätt eller fel, men jag är ganska övertygad om att du inte kan köpa billigt och samtidigt slippa krångel av det ena eller andra slaget.

/Ziggy

Poolgiganten

Utloggad Nilking

SV: Importera ett spabad själv?
« Svar #11 skrivet: juni 15, 2010, 23:22:15:15 »
Håller med Ziggy 100% men det va inte därför jag postade.
Det finns ju firmor som är väl ansedda som har börjat kränga rätt billiga kar. Ok, mer än 24.000 men hade du verkligen SPA't hemma på tomten då?

Utloggad Danne_NG

SV: Importera ett spabad själv?
« Svar #12 skrivet: juni 16, 2010, 17:29:26:26 »
Nilking, jag har kollat upp flertalet spa:n nu, (Kanske skulle göra en lista?) och inget har kostat mer än 3500 USD än så länge. Har även pratat med kontakter i Asien vilka hävdar att ett kvalitets-spa ligger där i pris och man ska inte betala mer. Dessutom hävdar dom att de har ordentligt kalla vintrar där med, inte lika långa bara.

Fortfarande lika tveksam och det slutar nog med att jag är utan spa under sommaren hur jag än gör. Om jag beställer tar det 2 månader cirka. Om jag köper ett lagerfört i Sverige kommer jag nog inte kunna bestämma vilket jag ska ha förrän sommaren börjar närma sig slutet ändå.   >rulla<

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Importera ett spabad själv?
« Svar #13 skrivet: juni 16, 2010, 20:25:35:35 »
Tack för intressanta synvinklar, men det är fortfarande inget som egentligen besvarar varför man inte skall köpa samma spa fast i Asien direkt hos fabrik istället.

Jag vet att det är svårt, men ingen annan än du själv kan ta beslutet att köpa här eller där eller det ena eller det andra märket. Det är kanske det som det innebär att bli vuxen.

Lita på din magkänsla, innerst inne vet du vad som är rätt eller fel för dig. Jag gjorde som jag gjorde när jag köpte spa och jag står för det. Och ärligt, om du skulle få en stark rekommendation på detta eller andra forum att göra si eller så, skulle u verkligen lita på det, eller är det någon som talar i egen sak?

Lycka till med ditt beslut!

/Ziggy

Zanmar

  • Gäst
Zanmar
SV: Importera ett spabad själv?
« Svar #14 skrivet: januari 03, 2021, 14:41:08:08 »
Jag är lite nyfiken på hur det gick? :-D

Sitter själv och tittar på olika spabad och inser att den modellen och storleken jag vill ha kostar 100 000:- mindre i Asien.
Så man undrar ju verkligen: Är det Norden som är onödigt dyra? Eller är kvalitén så mycket sämre i Asien?

Ramme75

  • Gäst
Ramme75
SV: Importera ett spabad själv?
« Svar #15 skrivet: april 05, 2021, 00:44:05:05 »
BUMP Vore intressant vet vilket kar du har fått upp ögonen för och om du importerade. Det är crazy dyrt köpa i Sverige..

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Importera ett spabad själv?
« Svar #16 skrivet: april 05, 2021, 13:15:49:49 »
Trådstartaren har inte varit aktiv sedan 2010, men jag har testat skicka e-post till honom, vi får väl se om den 11 år gamla adressen är i drift ännu.  :)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag