|
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - hokkepool45
1
« skrivet: juli 17, 2024, 12:45:16:16 »
Har återigen problem med Blue Connect och nu även med dess support. Den förra byttes ut i fjol (visade också konstiga värden)och jag fick en ny. Kalibrerade denna i maj Nu visar den för högt ORP trots att det knappt fanns något klor alls i poolen(stickor-digitalmätare)(PH var OK) OK,fel på grejerna eller måste ny kalibrering göras? Gick in på appen som jag har i telefonen och fick tips om hjälpfunktionen, en chatt. Där tog det stopp för nu kommer jag inte ur den funktionen.,trots omstarter av telefonen. NU började det verkliga SUPPORT-trasslet. Finns det överhuvudtaget någon support för när support inte fungerar i appen? OK de jag köpt den av ett företag i Linköping är på semester? Skall jag jaga dem när de kommer hem om någon månad!!??Eller finns det någon generalagent. Tog kontakt med Fluidra i Sverige(som hjälpte mig förra gången) som bad mig skicka in en reklamation.. Sens moral "VAR NOGA MED OM OCH AV VEM DU KÖPER BLUE CONNECT!! Se till att du har support annars har du bokstavligen kastat pengarna för Blueconnecten om inte i sjön åtminstone i poolvattnet. Om man måste kalibrera varannan månad a cirka 390 kronor är det en dyr affär.Skall göra en sista kalibrering och ev omständig rengöring av connecten. Fungerar inte det så återgår jag till min digitala tablettmätare, och stickor.Den vet jag vad jag har. P.S: Lyckades hitta chat-hjälpen via nätet.Får se om jag kan få någon support där..
2
« skrivet: oktober 22, 2023, 19:28:45:45 »
Är inne på min andra Blue Connect.Den första visade fel och jag fick byta och fick en ny som sattes i drift i maj. Nu visar den vid temp 6,7 grader, PH 7,6 och ORP 865 (nästan på rött)trots att det enligt både Aquachek(tablett) vätska och sticka visar att klorhalten knappt inte ens är mätbar. ,Har en vanlig puck som inte är förbrukad ännu.
Tempen har sjunkit med en knapp grad medan ORP-halten har stigit de senaste tre dagarna. konduktiviteten sjunker(nu 489) PH gått upp o ned mellan 7,2-7,6.Har lagt i 150 gram i form av små klorpuckar för att se vad som händer.Man måste väl ändå ha lite klor i innan vinterstängning..Men frågan är om Blue Connect inte kollapsat igen..Den skall ju inte behöva kalibreras efter 4 månader och ORP-värdet ser ju knasigt ut...Får se vadsom händer sedan jag pytsat i extra koret.
3
« skrivet: juli 05, 2023, 19:48:53:53 »
På en hemsida till en populär leverantör av bl a poolkemikalier sägs följande: " cyanosyran fungerar som ett skydd så att kloret inte bryts ner. UV strålarna bryter också ner cyanosyra så den hålls på en lagom nivå. " Sant eller falskt? Kan det stämma. Såvitt jag läst är det enda sättet att få ned cyansyranivån att byta ut vattnet eller spä ut det.Eller??
4
« skrivet: juli 02, 2023, 13:58:37:37 »
Fick veta att det var en bugg som nu kall vara avhjälpt.
6
« skrivet: juni 30, 2023, 21:33:03:03 »
Detta ämne har stötts och blötts men skulle vilja få klart för mig några saker. 1.Sänker eller höjer cyansyra ORP-värdet?
2.Ett mätinstrument visar för låg ORP och uppmanar till en klortillförsel som innebär en fri klorhalt av över den rekommenderade maxgränsen 3 ppm. Vilket värde skall man då lita på?
3.Om svaret på fråga 1 är att halten cyansyra sänker ORP-värdet, kan inte för mycket cyansyra leda till att man lägger i för mycket klor.(för att få upp ORP-värdet till det rekommenderade)
4.Innehåller dagsklorpuckar cyansyra?
5. För att sänka cyansyrehalten skall vattnet "bytas ut" mot nytt sägs det. MEN mycket av vattnet i poolen avdunstar varma dagar så man fyller på nytt. Men avdunstar även cyansyran eller blir den kvar i det återstående vattnet?? Om det är så så blir man ju inte av den genom tillförsel av nytt vatten,Rätt eller fel??
7
« skrivet: juni 30, 2023, 20:43:46:46 »
PS Gjorde ett nytt konto med frugans epost och då gick det att installera..
8
« skrivet: juni 30, 2023, 19:29:24:24 »
Har fått en ny Blueconnect eftersom den gamla mätte fel.Men det visade sig att det inte finns någon inställning för att byta ut den. Jag letade länge men när jag inte hittade något tänkte jag att jag måste radera mitt konto och starta ett nytt för den nya. Men si det var galet för nu är mitt konto blockerat i en månad..Och där sitter jag...
9
« skrivet: maj 30, 2023, 00:29:46:46 »
Har startat om etc etc och kom efter flera försök in i appen bara för att få veta att det nu var fel på datauppladdningen men nu "inne i appen"..Har letat efter uppdatering av appen men det finns inget.Får sannolikt ladda om den. Men börjar fundera på om det här har ett samband med att 1.Jag fick kalibrera om den fast än den var ny.2.Mäter tokkonstigt(har jämfört med stickor 3 fabrikat,vätska,tabletter och Aqvacheck)
10
« skrivet: maj 29, 2023, 13:24:45:45 »
Detta meddelande har börjat att dyka upp.Någon som vet om det är appen i telefonen eller felet ligger hos Bleeiot?
|
|
|