CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Någon som testat denna pump från vidaxl?  (läst 1010 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad henrik79

Någon som testat denna pump från vidaxl?
« skrivet: juli 21, 2021, 15:54:23:23 »
Är på jakt efter en värdig efterträdare till vårat Intex-system. Vill upp till 50 mm överallt, och behöver lite bättre flöde över lag, då vi kommer att flytta poolen till så att avståndet pool-pump blir 12 meter. Har även poolvärmepump.

Vill inte köpa en Hayward eller liknande, utan någon billig "kina-pump" räcker utmärkt.

Hittade denna
https://www.vidaxl.se/e/vidaxl-poolpump-elektrisk-800w-bla/8718475861270.html

Verkar ha 50 mm, priset är bra och den ser allmänt vettig ut. En nackdel är att ingen manual eller specifikation verkar gå att ladda ner, vilket gör att man blir lite "hm hm". Men som sagt, vad tror ni, är den en värdig efterträdare till en intex-pump? Behöver också ett passande sandfilter. Poolen är på 32 m3... Det står att den trycker max 17 m3 i timmen, men är på 800 W, så jag tror inte att den med alla våra grejor blir för biffig. Det är svårt att hitta någon pump som passar "perfekt". En 500W tror jag blir för klen.

/H

Poolgiganten

Utloggad lillebrormats

  • Pool är livet!
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Världsmetropoolen Sjöbo
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Bad i Juni, 2020. Inomhuspool 5,5 x 2,6M.
    • Visa profil
SV: Någon som testat denna pump från vidaxl?
« Svar #1 skrivet: juli 22, 2021, 08:55:13:13 »
Vi har 1200watt modellen, dom ser annars identiska ut. Och den blev stekhet efter en stund, så den används istället numera bara till ett vattenfall.
Det sitter en fullständigt värdelös gummipackning under vridlocket som inte vill passa, men efter hundra försök funkar det till slut, så man lyfter inte på locket i onödan.
Det följde endast med anslutningar för 50mm.
Platsbyggd inomhuspool med grå & blå mosaik, gaveltrappa och skvalpränna.
Baddjup på 1,5M, vattenfall och djupblå poolbelysning.
Sandfilter, 75W UV-Ljus och solcelldriven saltklorinator.
Värmer med Hydro-Pro 13 vp och solfångare.

Utloggad nyburjare

SV: Någon som testat denna pump från vidaxl?
« Svar #2 skrivet: juli 22, 2021, 09:52:14:14 »
finns tyvärr inge gratis luncher :) man brukar få vad man betalar för . jo jag handlar också billigt då o då , biltema tex , men då vet jag också att maskinen kanske har en livslängd på 30 % av en märkesmaskin, men man kan ändå gå plus ekonomiskt beroende på prisskillnaden och om man orkar hålla på :)

Så det är nog ett val man själv för göra

Utloggad henrik79

SV: Någon som testat denna pump från vidaxl?
« Svar #3 skrivet: juli 23, 2021, 09:38:51:51 »
Tackar för svar. Jag får nog leta vidare, då vi brukar köra våra pumpar 24/7 under sommaren. Det funkar bra med den billiga intex-pumpen som följde med, dock blir även den väldigt varm.

/H

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag