VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Roboten ”Frisbee” vänder ej när den når vägg  (läst 8070 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad hemirg

SV: Roboten ”Frisbee” vänder ej när den når vägg
« Svar #10 skrivet: augusti 01, 2021, 23:35:30:30 »
Jag köpte en poolrobot Frisbee FX2 i Söndags på ÖoB för dryga tusenlappen (30 % rabatt). Jag tänkte att det är värt att chansa. Slängde ned den i poolen direkt utan att ladda. Den gick en halvtimme och vände perfekt. Fastnade aldrig. Efter en halvtimme stannade den vid poolkanten, jag drog upp den och tömde den på en massa skit. Fungerar över förväntan tänkte jag.

Jag satte den på laddning och laddaren lyste grönt direkt. Konstigt, den ska laddas minst 6-8 timmar enligt manualen. Jag lät den stå och ladda 3 timmar och skickade ned den i poolen igen. Då gick den 30 s innan den stannade.
Jag misstänkte fel på laddaren och mätte utgångsspänningen som ska ligga på 12,6 V. Jag mäter 5,2 V. Alltså var laddaren trasig.

På måndag morgon ringer jag kundtjänst på Swim & Fun i Danmark. En svensk tjej svarar. Jag ombeds lägga in en reklamation på hemsidan och bilägga kvitto. Efter en stund får jag ett mail där de skriver att de skickar en ny laddare. Idag onsdag kommer ett paket från UPS. Jag mätte spänningen på laddaren direkt, 12,6 V. Kanon. Jag sätter poolroboten på laddning. Det tar 3 timmar innan den lyser grönt. Ned med den i poolen och den går i 55 min utan problem och poolen är klart renare. När jag öppnade och tömde roboten fanns mycket skit den hade sugit upp. 

Summa summarum:
- Dålig kvalitetskontroll att leverera en defekt laddare
+ Bra kundservice som snabbt skickade en fungerande laddare
+ Poolroboten fungerar utan problem trots att min pool är större (4x8 m) än de rekommenderar (max 25 m2)
+ Standardinställningarna fungerar bra och inga modifieringar har krävts
+ Oslagbart lågt pris
Bra recension. Men varför vände du dig inte direkt till ÖoB där du köpte den? Fick problem med min vid uppstart i år och fick en ny direkt av ÖoB. Men när jag körde igång den nya så stannade den också efter några minuter. Hade något klegg på botten som troligtvis satte igen filtret. Kanske fick jag en ny alldeles för lätt?
8x4m Aqvispool med pooltak, saltklorinator, UV och fjärrvärme.

Poolgiganten

Utloggad Lostinskåne

SV: Roboten ”Frisbee” vänder ej när den når vägg
« Svar #11 skrivet: augusti 09, 2021, 14:40:14:14 »
Jag har samma problem med min.
Testade i grannars pool och det fungerade fin!

En skillnad är vatten temperatur... 25'C hos grannen, 18'C hemma hos mig....

Utloggad Jynne

SV: Roboten ”Frisbee” vänder ej när den når vägg
« Svar #12 skrivet: juli 07, 2022, 19:16:21:21 »
Halloj, var kan man hitta nån beskrivning på moddningen som diskuteras i tråden?

Tack på förhand

Utloggad TommyS

SV: Roboten ”Frisbee” vänder ej när den når vägg
« Svar #13 skrivet: juli 18, 2023, 14:50:50:50 »
Har du sett på tusan, ska testa skruva upp lite på mig också o se om det hjälper nåt.
Kanske lite smörja av något slag, som inte försvinner i vatten skulle funka...hmmm
Frågan är bara vad i såfall...

Fick du ordning på din?

Jag har inte lyckats bli kompis med min… har inte funkat alls den här säsongen – den stannar så fort den når poolvägg.

Utloggad TommyS

SV: Roboten ”Frisbee” vänder ej när den når vägg
« Svar #14 skrivet: juli 18, 2023, 14:52:33:33 »
Min fru hittade den här roboten och dessutom en plats på webben där de modifierat roboten. Vips så stod en kartong hemma i garaget. Billigt skit tänkte jag ...

Jag kunde inte hejda mig utan gjorde moddarna direkt innan vi sjösatte den då de lät väldigt logiska. Nu hittar jag inte länken men sök så hittar du nog.

Där det sitter frigolit i vingen fyllde jag helt med samma material.
Sedan borrade jag två st. 8 mm hål i det vita skalet för ökat flöde och så att den inte fastnar mot pollgolvet då den ska vända.

Nu använder vi den ett par gånger i veckan och när jag ser allt som finns i filtret och behållaren så inser jag att den verkligen gör nytta.

Än så länge imponerar det här billiga skitet på mig. Verkligen.

Har den fortsatt att imponera… Funkar fortsatt bra hos dig?

Var på skalet borrade du hålen? (Jag har googlat efter moddar men hittar inte heller.)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan