VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Perstorp pölen (leca)  (läst 101575 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #80 skrivet: maj 16, 2010, 21:14:21:21 »
Tack för era snälla kommentarer.
Mats, muren är Benders Megastone och runt poolen är den ca 90 cm hög.
Jag såg faktiskt plattan runt Mofajenko`s pool, har dock blandade storlekar runt vår pool som är lagt i Romanum, såg det i Flisby`s katalog. Ringde och ville ha ett läggningsmönster, då visar det sig att Romanum betyder att det inte ska vara något mönster. Inga problem trodde jag, men efter att ha spenderat hela livet med att försöka hitta fel, tänka logiskt och hitta mönster så formligen kokade hjärnan och det tog mycket längre tid att lägga då man var tvungen att tänka till efter varje platta man la så att det inte skulle bli något slags mönster. >:D

Grodan som vi fick av ett par grannar får stå för plasket.
« Senast ändrad: maj 16, 2010, 21:19:47:47 av Racing »
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Poolgiganten

Utloggad Valle

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #81 skrivet: maj 16, 2010, 22:14:14:14 »
Riktigt nice poolområde ! Jag gillar dom runda kapningarna och runda formerna i förhållande mot rakt och regelbundet.  O0
Lecamurad 4x8m pool med solvärme och VP

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #82 skrivet: maj 17, 2010, 09:48:55:55 »
Tack Valle
Det tog lika lång tid att kapa alla stenarna längs kanterna som att lägga stenen. Grannarna var lagom roade av att varje kväll under en veckas tid ha ett moln av damm hängande över kvarteret. När en av dem försiktigt påpekade detta för mig hävdade jag att det var nedfall av vulkanaska :angel:

Hilti om du funderar på samma platta så ska du veta att den största plattan är 62x41 och 6 cm tjock och den är dj-v-ligt  >:D tung.
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Linkan222

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #83 skrivet: maj 18, 2010, 13:32:09:09 »
Ha ha, känner precis igen mig. Håller också på att kapa sten hela kvällarna. Riktigt känner hur mammorna i lekparken, som dammolnet lägger sig över, förbannar mig.

Det är konstigt att det är svårare att lägga något som ska se slumpmässigt ut kräver mer tanke än något symetriskt.

Riktigt snygg stenläggning och ett riktigt snyggt poolområde.

Utloggad utopiazz

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #84 skrivet: maj 18, 2010, 15:13:11:11 »
Ingen som funderat på att hyra en betongplattklippare istället för att kapa med rondell? Går bra så mycket fortare och varken dammar eller bullrar. Sen kan man ta det fåtal (oftast) som behöver kapas lite snirkligt med rondellen.

Förutom att det går fortare att klippa plattorna så jublar ju inte grannarna när rondellen startas upp mitt i middagen för fjärde kvällen i rad.

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #85 skrivet: maj 18, 2010, 22:47:18:18 »
Min erfarenhet av att klippa plattor är att om man vill dela en platta mitt på rakt av så funkar det någorlunda, snittet är inte det vackraste. Ska man snedklippa en platta är det oerhört lätt att den spricker, och eftersom min mur är rundad så har jag i princip bara snedkapningar se bilder, därav vinkelslipen. Har man en v-slip med 230 mm klinga så tar den en 6 cm platta i ett snitt, men visst ryker det nåt dj-v-lskt >:D
Dödsorsaken kommer väl vara stenlunga, om nu inte vinet hinner före :D
Har nu även börjat lägga plattor runt garaget, återanvänder gamla plattor som innan låg utanför uterummet. Återanvändning är ju mode nu för tiden.
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad utopiazz

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #86 skrivet: maj 19, 2010, 14:03:13:13 »
De enda plattor jag tycker ha varit svåra är om dom har mycket struktur, typ gjutna men ska se ut som natursten. Och så naturligtvis dom plattor som har frilagd yta

Utloggad Linkan222

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #87 skrivet: maj 19, 2010, 20:15:46:46 »
Har inte heller varit så imponerad av stenklipparna. Eftersom jag har en ram i mörkare grå och inga raka linjer vill jag ha rena snitt mot kantstenen.

Det jag däremot skulle hyra är en riktig vattenkap. Bordsmodell med skjutbar klinga, då slipper man både damm och krökt rygg som ofta är följden av rondellkapning. Tyckte inte jag hade så mycket att kapa men jag tänkte lite fel där.

Vi får helt enkelt se till att dricka mera vin för att dölja arbetsskadorna... :D


Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #88 skrivet: maj 19, 2010, 22:33:34:34 »
Fyttade även alla buskar ut mot vägen för att få lite mindre insyn och en vakrare inramning. Var lite orolig att dom inte skulle ta sig men det verkar som alla har klarat sig,
Har även lagt markrännor på 2 sidor om poolen, jag valde svarta galler istället för galvade tyckte det passade bättre.
Min sandwich(sandhäxa) i arbete med att fylla fogarna.
Och så har poolskyddet kommit, Walu pool. Har inte packat upp det än.
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Fixaren

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 75
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Värme Gullberg o Jansson 9,2 Kw
    • Visa profil
SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #89 skrivet: maj 20, 2010, 21:48:08:08 »
Snyggt bygge gillar stensättningen!
/Fixaren
/Fixaren
gh

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag