|
1
« Senaste inlägg av Mackan.E skrivet december 05, 2024, 15:29:27:27 »
Ok.... Nu har det varit poolfolk här och kollat. De (och jag) såg att det var något som såg ut som sprickor i hörnen på kortsidan mit emot trappan. DE svetsade och gjorde det rejält. De sa att här kommer det inte läcka något mer. De drog, jag fyllde poolen med några kubik vatten. Men. Det åkte ut igen. Till nästan exakt samma nivå. De kom tillbaka någon vecka senare. Då gick in under trappan, såg något liknade sprick-likt där. Svetsade. Jag fyllde på vatten. Men. Dagen efter åkte allt ut igen. Till typ samma nivå. Men jag tror det åker ut lite mer nu. Har ca 30cm vatten i poolen nu. Det läcker någonstans. De kunde inte hitta något - jag kan inte se något. De vet inte vad som kan vara fel.
Jag GISSAR på att det är någon spricka som, när det är mer vatten i poolen, öppnar sig av trycket. Men sen sluter sig när vattnet OCH trycket sjunkit tillräckligt..
Jag har testat med karamellfärg - men nä, jag kunde inte se nåt.
Kommer hela poolen gå sönder med så lite vatten under vintern? (PP-pool och bor i Stockholm)
VET NÅGON en vettig firma i närheten som kan komma och felsöka med riktig färg, eller med bra felsökningsögon???
Är ju svårt att laga när jag inte kan se vart det läcker. (Och det rinner ut snabbt, flera cm per dygn)
Jag har liite panik över detta... Tacksam för hjälp!
2
« Senaste inlägg av Spagh1i skrivet december 05, 2024, 10:12:20:20 »
Hallå hallå, jag kontaktade en entreprenör med lite frågor ang pp-poolkonceptet men fick inget svar. Någon som har tips på företagare som är lätta att ha en maildialog med?
Baljan i sig va någon form av glasfiber med en beläggning som tydligen ersätter liner.
Mailade frågor ang markarbete och mera specifika frågor ang vår tomt och förutsättningar men fick inga svar.
3
« Senaste inlägg av Alwil skrivet december 03, 2024, 20:25:11:11 »
Hej alla poolare! Undrar om det är någon som på rak arm vet vad jag ska ha för lock till mitt spabad? Det är nämligen dags att byta ut det gamla då det är förbrukat av väder, vind, klor... Allt gott & Tack på förhand!! //Alwil
4
« Senaste inlägg av Sofie ny skrivet december 03, 2024, 04:27:34:34 »
Varning för Poollagret – vår värsta mardröm blev verklighet
Vi vill dela med oss av vår erfarenhet för att varna andra som överväger att anlita Poollagret som leverantör. Det som började som en dröm om ett härligt poolprojekt för vår familj förvandlades snabbt till en ren skräckupplevelse.
Från början lovade Poollagret oss guld och gröna skogar. De målade upp en perfekt bild av hur allt skulle gå till – vi trodde vi var i trygga händer. Men det dröjde inte länge innan problemen började hopa sig. Missade deadlines, undermåliga material, bristande kommunikation och en totalt oprofessionell hantering. När vi försökte få hjälp möttes vi av undanflykter och skuldbeläggande.
Efter att ha grävt djupare i företagets bakgrund upptäckte vi att vi inte är ensamma om denna mardröm. Det finns mängder av andra kunder runt om i Sverige som har haft liknande eller ännu värre upplevelser. Många har tvingats stämma Poollagret i både domstol och hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Detta är ingen överdrift – det är offentliga handlingar som vem som helst kan ta del av.
Vi skriver detta för att varna andra från att hamna i samma situation. Poollagret verkar inte ha kundens bästa i åtanke, och vi hoppas att vår historia kan hjälpa dig att fatta ett mer välgrundat beslut.
Välj din leverantör med omsorg – det kan göra skillnaden mellan en dröm och en mardröm.
5
« Senaste inlägg av DaliDali skrivet november 26, 2024, 17:06:19:19 »
Ett förslag är att göra som de i videon:
6
« Senaste inlägg av Hawelka skrivet november 26, 2024, 10:35:41:41 »
Tjenix Såg dessa lampor på nätet och undrar om någon har dessa i sin pool. Mvh Hawelka
7
« Senaste inlägg av Rickard skrivet november 25, 2024, 07:49:02:02 »
Att Balboa har dåligt med info om sina system (Och dessutom verkar ha hundratals olika system) har ju inget med forumet att göra, om ingen kan svara på frågan så beror det inte på att någon skulle vara hemlighetsfull, utan att ingen helt enkelt vet. Sen kanske ingen vill svara om man som du anklagar "alla" för att med vett och vilja undanhålla informationen du efterfrågar. Sånt brukar sällan vara ett framgångsrecept om man vill ha hjälp.
Om vi visste exakt vilket balboasystem du har så kan man i alla fall försöka leta svar, men utan det är det liksom ingen ide.
8
« Senaste inlägg av Rogerk skrivet november 19, 2024, 08:06:29:29 »
Hej!
Jag har ett spabad med Balboavärmare och det envisas med att slå av sig. Helt plötsligt så är panelen blank och obrukbar. Ibland så kan man starta om systemet genom att slå av och slå på spänningen men oftast händer ingenting och badet fortsätter vara obrukbart. Jag har bytt huvudelektroniken samt provat med en annan display utan märkbar skillnad. Finns det nån som råkat ut för samma eller liknande problem?
Tacksam för hjälp!
Det mesta här verkar hemligt tyvärr, undrar om någon som skrivit här blivit hjälpt
9
« Senaste inlägg av Rogerk skrivet november 17, 2024, 10:28:41:41 »
Är detta hemlighetsklassat?
10
« Senaste inlägg av Rogerk skrivet november 17, 2024, 10:16:19:19 »
Hej. Jag har läst tidigare inlägg om att vissa har haft problem med felkod FLO, vi har luftat systemet och det är flöde både in och ut ur cirkulationen, någon har skrivit tidigare om nått som heter LL lågnivåkonfiguration, jag har sökt i forumet men inte riktigt hittat svaret, är det något man kan justera själv?
Hej. Jag har läst tidigare inlägg om att vissa har haft problem med felkod FLO, vi har luftat systemet och det är flöde både in och ut ur cirkulationen, någon har skrivit tidigare om nått som heter LL lågnivåkonfiguration, jag har sökt i forumet men inte riktigt hittat svaret, är det något man kan justera själv?
Hej har försökt själv, det verka vara hemligt. Rogerk
|
|
|