Har återigen problem med Blue Connect och nu även med dess support. Den förra byttes ut i fjol (visade också konstiga värden)och jag fick en ny. Kalibrerade denna i maj Nu visar den för högt ORP trots att det knappt fanns något klor alls i poolen(stickor-digitalmätare)(PH var OK) OK,fel på grejerna eller måste ny kalibrering göras? Gick in på appen som jag har i telefonen och fick tips om hjälpfunktionen, en chatt. Där tog det stopp för nu kommer jag inte ur den funktionen.,trots omstarter av telefonen.
NU började det verkliga SUPPORT-trasslet. Finns det överhuvudtaget någon support för när support inte fungerar i appen?
OK de jag köpt den av ett företag i Linköping är på semester? Skall jag jaga dem när de kommer hem om någon månad!!??Eller finns det någon generalagent. Tog kontakt med Fluidra i Sverige(som hjälpte mig förra gången) som bad mig skicka in en reklamation..
Sens moral "VAR NOGA MED OM OCH AV VEM DU KÖPER BLUE CONNECT!!
Se till att du har support annars har du bokstavligen kastat pengarna för Blueconnecten om inte i sjön åtminstone i poolvattnet.
Om man måste kalibrera varannan månad a cirka 390 kronor är det en dyr affär.Skall göra en sista kalibrering och ev omständig rengöring av connecten. Fungerar inte det så återgår jag till min digitala tablettmätare, och stickor.Den vet jag vad jag har. P.S: Lyckades hitta chat-hjälpen via nätet.Får se om jag kan få någon support där..