VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hayward Salt & Swim 3C "communication error"  (läst 708 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad razor

Hayward Salt & Swim 3C "communication error"
« skrivet: maj 11, 2021, 12:57:40:40 »
Har fått problem vid uppstart av en Hayward Salt & Swim 3C efter vintervila. Det är enligt manualen "Communication Error". Triangel lyser och Max blinkar. Jag kan inte se någon skada på kabel mellan cellen och huvudenheten och det har inte hjälpt att koppla ur/i kontakten. Det troligaste är väl att cellen behöver bytas men tycker jag borde fått ett annat felmeddelande. Enheten är 5-6 år gammal. Jag klarar av att byta cellen själv men då de är rätt dyra (?) vill jag helst inte köpa en om det snarare något fel på huvudenheten.



Poolgiganten

MA

  • Gäst
MA
SV: Hayward Salt & Swim 3C "communication error"
« Svar #1 skrivet: juni 22, 2021, 06:28:48:48 »
Har du hittat någon lösning? Jag har problem med att standbylampan bara blinkar. Enligt instruktionsboken så är vattnet för varmt så antagligen är väl tempgivaren sönder. Men man vill ju inte byta cell om inte det hjälper.

Utloggad TommyC

SV: Hayward Salt & Swim 3C "communication error"
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2021, 11:27:47:47 »
Prova om Haywards felsökningsassistent ger några användbara råd
https://www.hayward-pool.co.uk/article/configurators/salt-swim-troubleshooting-assistant
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan