VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Flexslang  (läst 1663 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Twoflower

Flexslang
« skrivet: april 28, 2020, 21:48:20:20 »
Skulle behöva ett antal meter flexslang.
Då jag inte riktig är säker på hur många så tänkte jag att man kan ju köpa en hel rulle (25m), går säkert åt nån gång.
Ser att det säljs för under 3€ på flertalet ställen, däremot inte lika lätt att hitta några som skickar till Sverige.
Någon som känner till en butik som gör det normalt (icke Coronatider)?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Flexslang
« Svar #1 skrivet: april 29, 2020, 21:21:07:07 »
Poolstore säljer PVC-slang per meter https://poolstore.se/p/pvc-slang-armerad/
Det gör troligen många andra butiker också. Om det nu är PVC-slang som du söker.
I så fall kanske du är medveten om att flex inte betyder flexibel egentligen utan i jämförelse med PEM-slang så är den lite mindre bångstyrig.  ;D
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Twoflower

SV: Flexslang
« Svar #2 skrivet: april 30, 2020, 08:46:16:16 »
Tack för tipset, men jodå visst vet jag att det går att köpa här hemma också.
Men när det är nästan tredubbla priset så började jag titta ut i europa.
De måste ju finnas butiker som kan levera till Sverige...

Utloggad TommyC

SV: Flexslang
« Svar #3 skrivet: april 30, 2020, 18:21:34:34 »
Både PVC- och PEM-slang är ganska skrymmande p g a böjradien. Fraktkostnaden kan därför bli betydande.

Poolstore har fri frakt på order över 1000kr. 15m PVC-slang landar på 1050kr vilket blir 70kr/meter.

Berätta om du hittar billigare slang med rätt kvalité (jag har inte letat så jag har ingen aning).
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Intexpool

SV: Flexslang
« Svar #4 skrivet: april 30, 2020, 19:08:13:13 »

Utloggad sandos

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Västerås
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Intex 457x122 med 9kvm solvärmare
    • Visa profil
SV: Flexslang
« Svar #5 skrivet: maj 07, 2020, 15:06:11:11 »
Poolstore säljer PVC-slang per meter https://poolstore.se/p/pvc-slang-armerad/
Det gör troligen många andra butiker också. Om det nu är PVC-slang som du söker.
I så fall kanske du är medveten om att flex inte betyder flexibel egentligen utan i jämförelse med PEM-slang så är den lite mindre bångstyrig.  ;D

Har haft lite besvär för att "slangen" är så bänglig. Blev mycket nöjd när jag igår lyckades värma en snutt på en meter med värmepistolen och även få den att bli hyffsat rak när den svalnade... Det hade jag inte lyckats med tidigare. Man skulle eg. behöva en kylfläkt när man är klar för att få den till rätt form känns det som ibland.

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Flexslang
« Svar #6 skrivet: maj 07, 2020, 16:52:52:52 »
Har haft lite besvär för att "slangen" är så bänglig. Blev mycket nöjd när jag igår lyckades värma en snutt på en meter med värmepistolen och även få den att bli hyffsat rak när den svalnade... Det hade jag inte lyckats med tidigare. Man skulle eg. behöva en kylfläkt när man är klar för att få den till rätt form känns det som ibland.
Jag rullade ut en längre bit (ca 10 m) som jag ville få att räta ut sig - lät den ligga ute i solen ett tag och efter det var den betydligt smidigare!
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Utloggad Byggjanne

SV: Flexslang
« Svar #7 skrivet: maj 13, 2020, 19:10:57:57 »
Skulle behöva ett antal meter flexslang.
Då jag inte riktig är säker på hur många så tänkte jag att man kan ju köpa en hel rulle (25m), går säkert åt nån gång.
Ser att det säljs för under 3€ på flertalet ställen, däremot inte lika lätt att hitta några som skickar till Sverige.
Någon som känner till en butik som gör det normalt (icke Coronatider)?

Var bor du?

Jag har en del slang (diam 50 mm) som jag inte använde eftersom jag köpte PEM till de långa delarna. Har dessutom en hel del PEM över också pga lite felmätning ...
Miljöpool 4x8 ifrån Poolkungen, värmer ifrån bergvärmepump med poolstyrning Logger 3030. Bor i östra Blekinge.

Utloggad Twoflower

SV: Flexslang
« Svar #8 skrivet: maj 23, 2020, 13:11:09:09 »
Tack!
Men jag orkade inte leta utan gick på tipset ovan. 50:-/m kändes ok.

Var bor du?

Jag har en del slang (diam 50 mm) som jag inte använde eftersom jag köpte PEM till de långa delarna. Har dessutom en hel del PEM över också pga lite felmätning ...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan