VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vårt poolprojekt  (läst 9776 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jessis

Vårt poolprojekt
« skrivet: mars 31, 2012, 21:56:02:02 »
Sommaren 2010 och sommaren 2011 byggde vi vår pool med tillhörande poolhus/Bali-bar. Tänkte lägga upp bilderna här på forumet dels för att få nya tankar och kanske kan det inspirera andra att skaffa pool!!?
Vi beställde vår pp-pool från Söderro Gård med skjutbart tak och en värmepump. Vi har varit mycket nöjda med all service vi har fått från Söderro Gård! Vi hade problem med ett läckage, men då kom de från Söderro Gård och fixade det, med grävning och allt! Kan bara rekommendera att handla från dem. Här är en bild där vi är helt klara!
« Senast ändrad: mars 31, 2012, 22:02:25:25 av jessis »

Poolgiganten

Utloggad jessis

SV: Vårt poolprojekt
« Svar #1 skrivet: mars 31, 2012, 22:07:14:14 »
Vi började i slutet av april 2010 att märka ut och gräva... Vår granne Martin sköte spakarna på vår inhyrda maskin.

Utloggad jessis

SV: Vårt poolprojekt
« Svar #2 skrivet: mars 31, 2012, 22:10:38:38 »
Vi stöte på en stor sten som sedan fick bli ett vackert inslag i vår trädgård. Men ytterliggare en granne fick bli inkopplad, som kom med en stor lastare, för vår lilla grävare klarade inte av att lyfta stenen...

Utloggad jessis

SV: Vårt poolprojekt
« Svar #3 skrivet: mars 31, 2012, 22:11:38:38 »
Så här stor var stenen när den väl kom upp...

Utloggad jessis

SV: Vårt poolprojekt
« Svar #4 skrivet: mars 31, 2012, 22:15:34:34 »
Tiden gick och regnet öste ner! Vi fick länspumpa hålet flera gånger!

Utloggad jessis

SV: Vårt poolprojekt
« Svar #5 skrivet: mars 31, 2012, 22:25:57:57 »
Nu fick vi äntligen leveransdag på poolen! Tyvärr har jag inga bilder när vi slätar till ytan och lägger makadam och sedan markfrigolit (det regnade konstant...)
Väl framme den 12 maj så trodde jag inte mina ögon den morgonen. Det blåste över 20m/s! Vi hade väldiga problem att lyfta av poolen från släpet som kom från färjan den morgonen! 4x8 meter är en stor segelduk! Men som tur är så ställde många vänner upp, och även Söderro Gård! Så det gick bra till slut... Men tyvärr blåste det för mycket för att baxa ner poolen i hålet, dessutom blåste markfrigoliten omkring.
Jag hade varit och tankat veckan innan då jag såg en man stå och tanka sin lastbil med kran. Jag gick fram och undrade ifall han ville hjälpa mig att lyfta ur poolen från släpet och ta ner det i hålet. Jag trodde aldrig att han skulle svara ja, men det gjorde han!

Utloggad jessis

SV: Vårt poolprojekt
« Svar #6 skrivet: mars 31, 2012, 22:29:31:31 »
Ett par dagar senare när vinden hade lagt sig, så dök kranbilen upp igen... Då fick vi ner den i hålet, men den gungade till ett par gånger och raserade nästan ena sidan på gropen vi grävt.

Utloggad jessis

SV: Vårt poolprojekt
« Svar #7 skrivet: mars 31, 2012, 22:31:31:31 »
Fler bilder från nersänkningen av poolen...

Utloggad jessis

SV: Vårt poolprojekt
« Svar #8 skrivet: mars 31, 2012, 22:33:55:55 »
Till slut var poolen på plats!

Utloggad jessis

SV: Vårt poolprojekt
« Svar #9 skrivet: mars 31, 2012, 22:36:18:18 »
Så här såg det ut vid vårt trädäck. Detta trädäck skulle snart bli utbyggt!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan