Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dimension på tömnings koppling carmague rimini?  (läst 1381 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad memike

Dimension på tömnings koppling carmague rimini?
« skrivet: september 12, 2015, 12:39:56:56 »
Ska tömma ur vattnet första gången i mitt carmague rimini. Har letat överallt efter vad det är för dimension på kopplingen till ventilen för att tömma ur vattnet med hjälp av trädgårdsslangen.

Tar jag bort ventil locket kan jag ju se med blotta ögat att det är större dimension på den än vanlig koppling. Någon som vet och kan hjälpa mig?

Vill få det gjort i helgen så det är rent och fint inför höstens alla bad :)

Poolgiganten

Utloggad elvings

SV: Dimension på tömnings koppling carmague rimini?
« Svar #1 skrivet: september 12, 2015, 15:16:00:00 »
Tyvärr inte.

Jag använder inte min tömningsventil då jag misstänker att det kommer att bli läckage efter några ggr.

Gissar att packningen kommer att bli skadad och då blir det panik för att få det tätt. Detta då jag är övertygad att det kommer bli minusgrader när jag inte får det tätt även om jag skulle tömma mitt i sommaren. >rulla<

Jag och många andra har införskaffat en dränkbar pump med slang från ex biltema 200-300kr.
Då töms karet på en kvart och sedan är det bara att fylla på igen med trädgårdsslangen.

Så det blev inget svar på din fråga men ett råd inför framtiden. Hoppas det löser sig.

dock är väl standard 1/2 tum men att det finns 3/4tum-kopplingar. Kan det vara en 3/4?
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag