VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pooltak Victory  (läst 2336 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Modeens poolbygge

Pooltak Victory
« skrivet: januari 04, 2021, 13:49:13:13 »
Vi har byggt pool i höst classic original från Folkpool. Till det köpte vi pooltaket Victory Sam köpte tjänsten att bygga poolen och sätta upp taket. Vi är väldigt nöjd med det valet. Det jag däremot funderar på är om det verkligen ska vara en glipa på dörren på taket. Vi haren glipa på ett par cm och låset på handtaget går inte att låsa.  Eller går att låsa men dörren låses inte. Någon annan som har detta tak och kan vägleda oss i om det ska vara så eller vad som är fel? 🙂

Uppdaterat med bild
« Senast ändrad: januari 09, 2021, 21:27:12:12 av Modeens poolbygge »

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pooltak Victory
« Svar #1 skrivet: januari 04, 2021, 23:28:53:53 »
Lägg in bilder på dörren så är det lättare att svara.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Calle76

SV: Pooltak Victory
« Svar #2 skrivet: januari 07, 2021, 16:36:54:54 »
Ett pooltak ska ju vara "tätt" uppe vid så att inte regn, löv etc. tar sig igenom taket. Det är ju det som är hela grejen med ett pooltak. Skulle tror att de har slarvat vid monteringen.

Jag är lite spekulant på just ett Victory tak och är nyfiken på om ni är nöjda med det? Går det fint att bada under? När ni skjuter undan taket, är det från lägsta till högsta sektionen?

Tacksam för alla erfarenheter ni har av taket.

Mvh,

Utloggad Modeens poolbygge

SV: Pooltak Victory
« Svar #3 skrivet: januari 09, 2021, 21:28:20:20 »
Vi kommer starta igång bad till våren\sommaren så kan återkomma.  Blev skitsnyggt så hittills är vi nöjda.

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Pooltak Victory
« Svar #4 skrivet: januari 09, 2021, 22:46:09:09 »
Vi har byggt pool i höst classic original från Folkpool. Till det köpte vi pooltaket Victory Sam köpte tjänsten att bygga poolen och sätta upp taket. Vi är väldigt nöjd med det valet. Det jag däremot funderar på är om det verkligen ska vara en glipa på dörren på taket. Vi haren glipa på ett par cm och låset på handtaget går inte att låsa.  Eller går att låsa men dörren låses inte. Någon annan som har detta tak och kan vägleda oss i om det ska vara så eller vad som är fel? 🙂

Uppdaterat med bild

Hej,
Det är glipan mellan dörren och pooltaket som ger ventilation av luften under pooltaket. Vill man täta detta kan man köpa borstlister på Jula.

Låsningen på dessa tak kan vara lite luriga. Normalt; Tryck ner, vrid medsols och lyft. Fortsätt att vrida.
För låsning; Tryck ner och vrid medsols. Lyft och vrid motsols och släpp. Då brukar spärren gå ner.

Roger

Utloggad Modeens poolbygge

SV: Pooltak Victory
« Svar #5 skrivet: januari 10, 2021, 12:28:38:38 »
Tack. Då ska vi leka med låsningen sen 😁

PeterBN

  • Gäst
PeterBN
SV: Pooltak Victory
« Svar #6 skrivet: maj 25, 2021, 15:04:34:34 »
Hej!

Jag väntar på leverans av ett Victory pooltak, som blivit försenad. För att kunna komma vidare med att bytta trallen så skulle jag vilja veta om det är någon del av takprofilen som sticker utanför skenan på insidan eller utsidan? Jag tänker mig nämligen att fälla ner skenorna så att de ligger mer i jämnhöjd med trallen, istället för att de ligger ovanpå trallvirket.

Jag är också nyfiken på hur skruvarna för montering av skenan till Victory skall sitta - är det för-borrat ifrån fabrik eller finns det angivet ett mått i monteringsanvisningen?

Någon som har Victory och som kan hjälpa mig med dessa uppgifter? Folkpool kan inte göra det, trots upprepade påtryckningar...

/Peter


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan