VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bräddavlopp, höjd i förhållande till trädäck  (läst 3345 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredsan

Bräddavlopp, höjd i förhållande till trädäck
« skrivet: november 11, 2014, 11:11:40:40 »
Hej på er
Mitt bräddavlopp (är det det som kallas "skimmer"?) ska enligt instruktion monteras 5 cm under pooolväggens övre kant. Skimmerlocket kommer att hamna på samma höjd som avloppets ovankant, dvs 5 cm under poolväggens topp vilket innebär ca 8 cm under trädäcksnivå om man lägger 28 mm-brädor. Förmodar att det ska vara så då skimmern kan gå sönder om man går på den, eller tänker jag fel? I så fall förmodar jag att ni som har liknande förutsättningar som jag beskriver, döljer skimmerlocket under ett annat lock på trädäcksnivå?

(fasiken vilken krångligt ställd fråga det blev)

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Bräddavlopp, höjd i förhållande till trädäck
« Svar #1 skrivet: november 11, 2014, 12:53:47:47 »
Min skimmer har en stos som är skjutbar till olika höjder. Dvs, synligt lock vilar på själva skimmern och detta är anpassningsbart.

Jag antar att du kommer ha en trälucka och sedan skimmern en bit ner, det lär ju också funka utmärkt. Du gör ju inget annat där än att sträcka dig ner och ta upp silkorgen ibland. Bygg en liten låda kanske så du inte tappar bort skimmerns lock under trallen....
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad suezen

SV: Bräddavlopp, höjd i förhållande till trädäck
« Svar #2 skrivet: november 11, 2014, 19:12:02:02 »
Kontakta leverantören av ditt bräddavlopp och be att få köpa en förhöjningsring, det finns till de flesta fabrikaten på marknaden. Det är klart snyggast att få upp bräddavloppet i marknivå.

Utloggad fredsan

SV: Bräddavlopp, höjd i förhållande till trädäck
« Svar #3 skrivet: november 11, 2014, 21:01:57:57 »
Tack för era svar. Bra tänkt med lådan för att inte tappa ner locket under trallen.
Finns det inte risk att skimmern går av om man trampar på den (om den ligger i nivå med trallen). Den är ju trots allt gjord av plast och om ett springade/hoppande barn sätter ner foten på locket så blir det ju ganska hårt tryck...?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan