CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Zodiac PH Expert sensor sprukket! Store mengder svovelsyre - må jeg bytte vann?  (läst 624 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gullars

For et par dager gikk jeg tom for svovelsyre, og skiftet tank (28kg). Jeg har reagert på at Zodiac PH Expert de siste dagene har vist PH 7,8 og OFA Overfeed Alarm. I dag oppdaget jeg at det allerede har gått med ca 80% av den nye tanken, altså er bassenget tilført ca 22 kg 15% svovelsyre på 2-3 dager. Jeg kontrollmålte med et annet instrument og fikk da PH under range.

Jeg tok deretter ut sensoren, og oppdager at den faktisk er knust/sprukket(!), så jeg valgte å droppe kalibrering. Her må jeg nok skaffe en ny sensor.

Inntil ny sensor er på plass: Vil det fungere å kompensere med PH+ for å få opp PH’en igjen, eller er vannet «ødelagt» med såpass mye svovelsyre og bør skiftes ut?

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag