CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Jets pumpar! LOW o HIGH  (läst 2077 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lazzie

Jets pumpar! LOW o HIGH
« skrivet: september 20, 2011, 22:58:43:43 »
Har ett Dimension one Chairman spa som är tillverkat 2003, enligt förra ägaren så har båda pumparna gått att köra på både "LOW" o "HIGH" speed, men när jag tittar i kopplingschemat så visar det sig att dom små bygglingarna på kretskortet som man kan ändra från single speed till dual speed står i singel speed läge, vilket innebär att det givetvis inte funkar då, sätter jag över bygglingen till Dual speed så indikerar panelen LOW speed men pumpen/pumparna går ej ändå. Hör till saken också att det sitter en bygling på kretskortet som enligt elschemat endast ska vara där om man kopplat in spaet 1 fas 32 ampere, men i sverige kopplar man ju oftast 2 fas 16 ampere, vilket jag gjort. Kan denna bygling göra att pumparna ej startar på "LOW" speed? allt annat fungerar precis som det ska.

















« Senast ändrad: september 21, 2011, 19:47:17:17 av Lazzie »

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag