CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bygga själv, erfarenheter?  (läst 28167 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zek

SV: Bygga själv, erfarenheter?
« Svar #10 skrivet: februari 09, 2009, 20:42:36:36 »
Jag hade tänkt att ha 3vägsventiler på de ledningarna som idag går till poolen, och då kan jag steglöst reglera flödet, men jag kan inte få det att passera sandfilter mer än en gång innan det bladas. Det jag ju iofs ske med lågt flöde. men det finns ju 40m3 friskt avtten att blanda ut "skiten" med
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Poolgiganten

Utloggad Poolhajen

SV: Bygga själv, erfarenheter?
« Svar #11 skrivet: februari 09, 2009, 21:17:41:41 »
Visst men då skall du rena 40kbm vatten för att få bort "skiten" som dessutom kommer lägga sig på botten av poolen. <hmm> Det kanske inte är värre än att du får låta reningsverket jobba några timmar innan du återcirkulerar vattnet till poolen.

/Poolhajen

Utloggad zek

SV: Bygga själv, erfarenheter?
« Svar #12 skrivet: februari 09, 2009, 21:21:07:07 »
Jag hade hoppats att det inte skulle märkas med 2,5m3 skitvatten i 40m3 rent, men jag får väl tänka om då.....
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad zek

SV: Bygga själv, erfarenheter?
« Svar #13 skrivet: februari 09, 2009, 21:32:47:47 »
Det är ju faktiskt bara att köra som du säger genom sandfilter en stund innan man öppnar till den stora poolen igen
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag