Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Linerbyte i Blekinge - och ungefärlig kostnad  (läst 1096 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tate

Linerbyte i Blekinge - och ungefärlig kostnad
« skrivet: februari 12, 2023, 10:08:20:20 »
Jag tycker mig vara en duktig googlare, men jag har svårt att hitta någon som utför linerbyte i Blekingetrakten - helst utan att ruinera mig!

 Jag har fabriksvetsad liner från foolkpool nu och tänker mig väl att det får duga. Poolbyggaren jag anlitade gav mig dock en offert på runt 75 000 för att byta liner på min 10 år gamla pool, och om liner kostar 20-25 000 har jag lite svårt att se vad övriga kostnader är...

Några tips på företag som byter liner, och någon som bytt nyligen som vet vad det brukar kosta?

Poolgiganten

Inloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Linerbyte i Blekinge - och ungefärlig kostnad
« Svar #1 skrivet: februari 12, 2023, 10:17:25:25 »
Vinst.  :)

Det beror väl lite på vad de måste göra.
Byte av liner kan ju innebära att man byter poolsarg, plastdetaljer, reparerar stommen, utför ny avjämning av botten, om du inte har gjuten bottenplatta.
Ny bottenmatta?
Ny underliner på väggarna?
Dessutom finns ju alltid en risk att den nya linern kan gå sönder, läcker, eller på annat sätt fördyrar det hela.
Fast pris innebär som regel både hängslen och livrem så att det inte ska bli förlust om något oförutsett händer.

Det du kanske kan göra är att försöka få ett pris på löpande arbete, så du bara betalar för den tid det faktiskt tar?
 
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag