Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Timer på cirkulationspump med dagens elpriser  (läst 5312 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nyburjare

SV: Timer på cirkulationspump med dagens elpriser
« Svar #20 skrivet: september 07, 2022, 10:52:35:35 »
I vart fall vårt sandfilter "sväller ut" litegrann varje gång man startar och stoppar cirkpumpen, så just i vårt fall är det nog kanske plasten i filtret, och alla anslutningar som får de mest tydliga påfrestningarna.
Huruvida det påverkar livslängden eller ej har jag ingen aning om, men sprickbildning som ett resultat av upprepade påfrestningar känns väl inte alls för långsökt.
Jag skulle nog köra i intervaller om några timmar i alla fall om jag kunde styra detta.
När priset var som det ska så fick den stå på nätterna (hade annan styrning då) och gå på dagarna.

Om man skall spara på elen, och köra på tidur, så kanske man får räkna med lite högre klorhalt för att slippa alger i poolens hörn, där cirkulationen är som sämst.
där ser man m det hade jag glömt , fanns ju en tråd tidigare ang glas eller sand, sådär gjorde mitt sandfilter med, jag riktigt såg hur plasten följde starttrycket , det försvann helt med glas i filtret , antagligen mindre startmotstånd

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag