VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Styrning av Swim & Fun Inverter Heat Pump  (läst 1154 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad UffeGbg

Styrning av Swim & Fun Inverter Heat Pump
« skrivet: maj 21, 2022, 19:27:15:15 »
Hej,
Har köpt en Swim & Fun Inverter Heat Pump som jag väntar på att få inkopplad. När jag kikade i kartongen till pumpen ser jag att de har skickat med en styrkabel, som får mig att gissa att man skall kunna placera konttrollpanelen inom en kabellängds avstånd från själva VP, vilket skulle kunna vara smidigt. Dock står inte ett ord om detta i manualen utan där ser det ut som att panelen sitter på själva pumpen under ett lock.
Kan tilläggas att pumpen kan styras via en WIFI-app, så det är egentligen inte ett måste att ha panelen separerad från pumpen.

Finns det någon som äger en dylik VP och kan ge mig lite tips på hur ni har kopplat in den? Är mitt antagande korrekt att pumpen är förberedd för att ha panelen placerad en bit bort från pumpen?

Jag har idag en pool-pump från Jula, som jag alltså kommer att byta ut. Den pumpen har en styrkabel till en panel i mitt uterum, där jag smidigt kan slå på och av pumpen när jag så önskar. Det hade ju varit finfint om denna kabel kunde återanvändas till den nya pumpen, så slipper jag extra kabeldragning.

Poolgiganten

Utloggad contiki

SV: Styrning av Swim & Fun Inverter Heat Pump
« Svar #1 skrivet: juli 27, 2022, 09:42:07:07 »
Hej,,hur gjorde du för att lossa panelen ?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan