VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Spapool från vedpool, är det värt?  (läst 1125 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Addee

Spapool från vedpool, är det värt?
« skrivet: oktober 12, 2021, 23:52:43:43 »
Hej!! Mitt första inlägg, bara läst tidigare..men nu är jag igång med att köpa mitt första ”bad”. Vi är sugna på en spapool fårn Vedpool modell exklusiv..då vi kan använda den året runt..

https://vedpool.se/vedpool-exclusive/

Någon som har erfarenhet av dessa?
Tänkte köra modellen med elvärmare - Värmaren är från Pahlen och 6kW modellen är Art nr 141801 eller 9kW är 141802 = 8295 kr

Emaux Sandfiltret, FSP 400  är det artikelnr (Code): 88030409 = 7050 kr

Min fråga är behöver jag köra deras sandfilter, har någon förslag på lite billigare variant?

Någon som köpt och installerat och vill dela med sig?

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Spapool från vedpool, är det värt?
« Svar #1 skrivet: december 09, 2021, 14:55:06:06 »
Hur isolerar man de där baden?
Det är rätt dyrt att värma ett välisolerat SPA-bad, så en större badtunna med klen isolering kan bli riktigt dyrt att hålla varmt.
Å andra sidan, isolerar man själv kan man ju isolera det hur mycket som helst nedåt och åt sidan, det är väl primärt locket som kan läcka värme.
Som jag tolkar det så är badet sprutat, troligen för lite för att det skall vara billigt att hålla varmt med elpatron, och som lock (som jag tolkar det) så medföljer ett 9 mm flytande täcke, samt en presenning med stroppar - det är inte isolera nämnvärt.

I övrigt verkar det väl vara gedigna grejer som säkert fyller sin uppgift, det är väl mest det där med varmhållningen jag oroar mig över.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan