CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spabad löser ut automatsäkring.  (läst 572 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JonathanMampel

Spabad löser ut automatsäkring.
« skrivet: oktober 10, 2021, 19:36:28:28 »
Hej!
Köpte mig en bostadsrätt för 3 månader sedan och där följde med ett fungerande spabad. Det är köpt på trademax och heter Balboa.

Det har fungerat felfritt tills igår då jag märkte att displayen var helt död när vi skulle bada, letade upp elskåpet utanför dörren och konstaterade att automatsäkringen till spaet löst ut (3st säkringar som sitter på rad). Nåväl skitet startade och vi badade en stund utan bekymmer, men var dött morgonen därpå igen. Denna gång hade spaets integrerade automatsäkringar löst ut men ej ute i elskåpet.

Slog igång skitet åter igen och allt fungerade, sedan hör jag hur det går igång (automatiskt rengöringsprogram tror jag) men det hinner bara gå några sekunder så löser det ut säkringen i elskåpet igen.

Undrar då om det kan va värmaren som börjar bli avdankad eller om det kan vara någon sorts överbelastning?

Vet vi har 16A in i radhuset och en gaspanna som får jobba lite oftare nu när det börjar bli kallt, men annars är allt oförändrat..är ingen elektriker heller men tips och tricks är välkommet!

Mvh Jonathan

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag