VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolguard modifiering  (läst 2872 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dimitris76

Poolguard modifiering
« skrivet: september 03, 2016, 16:24:53:53 »
Som tillägg till denna långa plarmrtråd visar jag en liten modifikation som jag har gjort till mitt system.

Ett problem är att det alltid larmar ner man lägga ner den i vattnet och ner man skall plocka den innan badet. Det är störande och irriterade för man måste hämta magneten för att larma av medan alla som står runt poolen och en trappa ner inomhus håller på bulleskadas...

Larmet har ingen av/på brytare -  det är alltid påslaget!

Så jag har borrat ett 11mm hål i panelen och installerade en stänkskyddad strömbrytare
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/elektronik/elektromekanik/strombrytare/vippomkopplare/vippstrombrytare-1-pol-on-off-p36122
 seriellt mellan batteri och kretskortet.
Nu kan man enkelt stänga av systemet innan man lifta den ut ur vattnet. Sedan ställer jag den tillbaka vid stensargen och sätta på det när vattenytan har villat en stund.

/Dimi

« Senast ändrad: september 03, 2016, 17:21:35:35 av Dimitris76 »
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan