CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Blir inte klok på spakemin...  (läst 15673 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Blir inte klok på spakemin...
« Svar #20 skrivet: april 26, 2016, 20:36:37:37 »
Längesen jag var här...
Har haft mitt spa sen 2009. Svårt att ge konkreta råd då det liksom tråden antyder är väldigt många faktorer som påverkar vattnets kvalitet. I mitt fall har jag normalt kommunalt vatten från Bolmen. Under ca ett års tid kom vattnet dock från Ringsjön. Under det året hade jag enorma problem av skilda slag trots att jag gjorde som tidigare och även provade annan kemi etc.

2 saker vill jag ändå nämna som kanske kan vara till hjälp.

1. Stressa inte vattnet genom att hela tiden slänga i mer eller annan kemi. Testa och låt tiden utvisa vad som funkar. Då kommer du att lära dig vad de olika tillsatserna påverkar. Ha tålamod. Finns ingen quick fix.

2. Om möjligt, bada aldrig med badkläder. Dessutom vid dush och tvagning innan bad använd inte schampo eller tvål med "lotion" i. Jag använder alltid Lactacyd. Du känner på huden att all tvål och krämighet försvinner.

Lycka till och hoppas du får rätt på det hela.

/Ziggy

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag