Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Uppvärmning av spabad första gången?  (läst 2926 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Egil

Uppvärmning av spabad första gången?
« skrivet: juli 25, 2014, 18:13:01:01 »
Då står badet under uppvärmning!
När jag pratade i telefon med en av säljarna så påstod han att man måste värma upp vattnet till ca: 38-39 grader första gången för att mäta PH, Alk... Etc pga bakterier osv. Vi har drygt 30 grader i skuggan under helgen och är därför inte jättesugen att värma upp den till 39 grader utan tänkte ligga på ca 28-29 under dessa varma veckor. Någon som vet om detta stämmer?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Uppvärmning av spabad första gången?
« Svar #1 skrivet: juli 26, 2014, 10:32:46:46 »
Nej, det förstår jag inte alls men jag har inget spa utan pool. Mäta pH, fritt och bundet klor och alkalinitet kan man göra vid vilken temperatur som helst. Du behöver i första hand hålla koll på pH och klorhalt (fritt och bundet) för att hålla vattnet fräscht.

Prova att variera temperaturen i vattnet. I poolen ligger vårt optimum runt 32 grader nu när det är så varmt. 28 är lite för ”kallt”.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Egil

SV: Uppvärmning av spabad första gången?
« Svar #2 skrivet: juli 26, 2014, 16:07:54:54 »
Tack för svar!
Jag värmde upp till 32 grader och körde en klortablett samt granulat då PH visade lite högt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag