VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Intex sequoia info mm.  (läst 4828 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pågen

Intex sequoia info mm.
« skrivet: juni 30, 2009, 11:17:21:21 »
Snart klart med mitt projekt, valde en Intex Sequoia 19 m3, främst för att den ser trevligare (egen värdering, finns säkert de som tycker den är urful) ut än de vanlig blå rampoolerna, smälter in lite bättre mot trädäcket. En mycket prisvärd pool tycker jag. Stabil och med bra tillbehör och pump. Säljes till bra pris på Halens. Till detta köpte jag en intex saltgenerator, vilket fynd, fantastiskt vatten!
Har nu beställt en VP från Brilix, hämtas i eftermiddag. Poolen ställde jag på 25 mm frigolit som jag hade kvar från förra poolen, sedan har jag en grön balkongmatta (konstgräs?) över det som ger en halvmjuk känsla när man går i poolen. Vet inte hur korrekt det är men det fungerar bra, håller värmen bra över natten med intex solfolie och poolskyddet. Ligger på runt 22 000 kr inlagt i den och tycker det blev relativt billigt (finns säkert de som anser det vara en leksakspool men vi har riktigt kul i den, snart 28-30 grader och skojfaktorn blir lika hög i den som i en proffspool för 250 000), ungarna har snart utvecklat gälar... När VP smattrat igång kan jag göra dem sällskap, återkommer med info om hur VP fungerar, driftkostnad mm.
Glasfiberpool från PHU Anita

Poolgiganten

Utloggad PeeGee

SV: Intex sequoia info mm.
« Svar #1 skrivet: juli 01, 2009, 15:56:45:45 »
Hej Pågen,

Mkt trevligt, är själv inne på samma spår. Precis som du säger så smälter rubr. pool in ganska så väl vid terassen. Du har inte lite bilder på hur det blev hos dig?

En fråga, går det bättre att ha denna pool kvar ute under vinterperioden än som "vanliga" Intexpoolerna?
Känns som metallväggar osv gör den lite mer stryktålig, även om jag läst att andra på forumet har sina "vanliga" ute över vintern också!

/ PG
Pool: PP-pool Top Level (7x3.5x1.5) från Niveko Pools
Pooltak: Nova Comfort från Gullberg & Jansson
Värmepump: V20 9.2 kW från Gullberg & Jansson
Sandfilter: Astral Cantabric 500
Vattenpump: Speck Badu Top 14
Kemi: Zodiac Ei18 saltklorinator

Utloggad Pågen

SV: Intex sequoia info mm.
« Svar #2 skrivet: juli 01, 2009, 16:51:02:02 »
Nu är det inte metallväggar utan komposit (dvs. plast  ;)) Jag kommer att ha den ute året om, tappar ner vattennivån under anslutningarna och hoppas på det bästa, det är ju inga vargavintrar i Malmö heller.
Men styktålig och stabil är den. Är mycket nöjd. Ska ta några bilder då jag är klar med anslutningen till altan, som det ser ut nu är det en byggarbetsplats.
Glasfiberpool från PHU Anita

Utloggad ddt

SV: Intex sequoia info mm.
« Svar #3 skrivet: juli 02, 2009, 00:06:47:47 »
Hej"

Håller med om att den bruna är mycket snyggare, har själv en som är 7,3 som är alldeles förskräckligt blå som grannen tyckte. Jag hoppas på att Intex ska börja sälja sequia segment till alla polstorlekar, annars hr jag någon gång i framtiden funderat på att bygga in den i trä. Vår pool har stått ute med vatten i tre vintrar och den har varken gått sönder eller något annat. Det enda som har hänt är att repet runt benen har tagit stryk och måste bytas ut, det tålde nog inte UV-ljus.

Utloggad robgid

SV: Intex sequoia info mm.
« Svar #4 skrivet: juli 15, 2009, 11:26:35:35 »
Ett tips om man är intresserad av denna pool, Toys&Rus säljer den för 7995:- nu. "Saltgeneratorn" tar dom 1899:- för. Gör sedan som jag och gå till Bahaus som har prisgaranti och köp kitet. Det resulterar att du får köpa för Toys&Rus pris minus 12%. Alltså 8706:- för Poolen med saltgeneratorn  ;D

Utloggad Pågen

SV: Intex sequoia info mm.
« Svar #5 skrivet: maj 04, 2018, 14:03:12:12 »
Svarar och avslutar min egen tråd, nu har poolen åkt till tippen, den ska ersättas med något dyrare. Inte för att den var trasig utan för att den blivit väldigt solblekt och såg allmänt risig ut, nu vill frugan ha en nedgrävd pool.

Kan sammanfattas enligt följande, 9 år utan något större problem, fick byta pumpen, överdraget och stegen en gång och i övrigt fungerade den utmärkt.
Värmepumpen och saltgeneratorn fungerar fortfarande, gav oss otroligt mycket glädje till ett lågt pris, saltvattnet var riktigt bra!

Nu köper jag nog en balja som de flesta här på forumet avråder en ifrån, men det var inte många som trodde en leksak från Intex skulle fungera heller, vi får se vem som får rätt om ytterligare 9 år  O0

(Dock ingen från en poolfimra i Malmö som redan blåst mig en gång  >:( )
Glasfiberpool från PHU Anita

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan