CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Klortabletter  (läst 5208 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Matt_S

Klortabletter
« skrivet: november 29, 2012, 10:29:47:47 »
Någon som har erfarenhet av tabletter och dosör i sitt bad? jag tänker mig dels för dosering av klor om man är borta några veckor och dels som en ersättning vid dagligt bruk, dvs. att man alltid har en tablett som doserar lagom mängd klor.

Poolgiganten

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Klortabletter
« Svar #1 skrivet: november 30, 2012, 10:52:11:11 »
Min erfarenhet om du har balans i vattnet och klorerar innan du åker iväg så är 2 veckor inga problem. Är du borta längre så kanske du kan be någon granne eller kompis att komma förbi och hälla i lite klor. Så gör jag i alla fall och har aldrig varit några problem med det.

/Ziggy

Utloggad VT

SV: Klortabletter
« Svar #2 skrivet: januari 05, 2013, 17:47:10:10 »
Någon som har erfarenhet av tabletter och dosör i sitt bad? jag tänker mig dels för dosering av klor om man är borta några veckor och dels som en ersättning vid dagligt bruk, dvs. att man alltid har en tablett som doserar lagom mängd klor.

Bruka köra på 2 tabletter om jag åker bort, 1 vecka. sedan så kör jag alltid 1 tablett/per badare om man badar längre än 30 min.  Funkar perfekt hitills!

Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Klortabletter
« Svar #3 skrivet: januari 22, 2013, 22:10:26:26 »
Tri klor, eller di klor?
Tror det står i alla spa manualer att man inte ska använda tri klor
Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Utloggad TobiasN

  • Tobias
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 6
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Spatekniker
    • Visa profil
    • vallmovvs.se
SV: Klortabletter
« Svar #4 skrivet: januari 31, 2013, 13:55:24:24 »
Mycket smidigt med dosör, sen vad man doserar ut för att desinficera är en annan fråga. Ph-värde är superviktigt vid all typ av desinficering. Om man använder långtidsklor så är det oftast triklor, detta sänker ph successivt, missar man det kan man få stora problem med korrosion samt att det blir otrevligt att bada i. Jag kör triklor i dosör och det funkar perfekt. Om man vill ha ett snällare alternativ så kan man använda brom i sin dosör och komplettera det med aktivt syre som chock för att ta tex alger.
Dosör tycker jag skapar bättre koll på vattnet.
Spatekniker

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag