VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Idip eller Scuba 2  (läst 4896 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thomas.M

  • Cyklist,Hobbyfotograf,golfspelare.
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Hydropool Serenity SE5
    • Visa profil
SV: Idip eller Scuba 2
« Svar #10 skrivet: juli 11, 2017, 21:44:23:23 »
...och jag står fortfarande bakom mitt tips att köpa från SimplexHealth vilket jag rekommenderade i en tidigare tråd.
Bättre pris där ca 1700kr för Idip.Måste man köpa deras testremsor?
Den här kanske..https://www.simplexhealth.co.uk/exact-idip-photometer-digital-water-tester-pool-starter-kit-p-574.html

Poolgiganten

Utloggad jbr

SV: Idip eller Scuba 2
« Svar #11 skrivet: juli 12, 2017, 12:29:00:00 »
Måste man köpa deras testremsor?

Ja, du måste ju ha remsor som är framtagna för den aktuella mätutrustningen...


Den här kanske..https://www.simplexhealth.co.uk/exact-idip-photometer-digital-water-tester-pool-starter-kit-p-574.html

Definiera först vilka vattenparametrar du är intresserad av att mäta.
Varje test består av två "komponenter". En testremsa samt en beräkningsalgoritm för mjukvaran för respektive test.
Det är i regel samma testremsa för test av pool som för test av spa. Däremot skiljer sig beräkningsalgoritmen åt då de säger att beräkningen förändras i och med skillnad i temperatur mellan pool och spa. Hur stor skillnad det i realiteten är har jag ingen som helst uppfattning om...

När du installerar appen ingår tester (beräkningsalgoritmer) för pH, fritt och bundet klor samt för alkalinitet - alla för pool. Resterande tester får man köpa till en engångskostnad och dessa är då kopplade till ditt konto på Google Play/Apple App Store och alltså inte till mätutrustningen.
Det finns även paket med tester som ger ett rimligt pris.

Jag köpte mätenheten plus remsor för pH, alkalinitetet samt fritt och bundet klor och använder alltså de, i appen, medföljande testerna till poolen.
I efterhand har jag kompletterat appen med ett "spa bundle" (beräkningsalgoritmer) som innehåller alla tester som behövs för spa. Remsorna för ovan nämnda tester är ju desamma för pool som spa men jag har kompletterat med remsor för hårdhet och cyanursyra.


Bättre pris där ca 1700kr för Idip.

...och dessutom fraktfritt vilket sparar ytterligare en hundring.  8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag