VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: pooltak Nova Comfort eller Horizon från Europool  (läst 3946 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad StinaN75

pooltak Nova Comfort eller Horizon från Europool
« skrivet: juni 07, 2018, 12:56:54:54 »
Är I färd med att köpa pooltak till 4x8 pool med romantrappa. Står nu och lutar mellan Nova Comfort eller Horizon från Europool. Vill inte betala för ett extremdyrt tak då många verkar nöjda med Nova Comfort I alla fall.

Horizon är 4 mm klarplast och har 57/42 mm profiler gentemot Nova som bara har 3 mm och 44/40 profiler. Båda nästan samma pris monterade. Horizon borde vara ett bättre tak men jag blir skeptisk när bara 2 poolfirmor har taket I sitt sortiment- om detta nu är så bra så varför köper så många Gullberg Jansson istället och varför tar inte poolfirmorna in detta I sortimentet?

Ska jag dra öronen åt mig? Något mer jag bör kolla och jämföra? Låter lite för bra för att vara sant...

Ni som har Nova I Skåne-funkar det bra som vintertäckning eller är det för klent?

Tack!

Poolgiganten

Utloggad Hansi

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Åtvidaberg
  • Antal inlägg: 34
  • Total likes: 10
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: pooltak Nova Comfort eller Horizon från Europool
« Svar #1 skrivet: maj 22, 2019, 15:54:02:02 »
Hur gick det med detta?
Nära beställning på Horizon själv, har klämt och känt i verkligheten och det verkar bra, men har inget att jämföra med riktigt...
Såg att TS inte varit inloggad på länge, men man vet aldrig.

Utloggad Readerfit

SV: pooltak Nova Comfort eller Horizon från Europool
« Svar #2 skrivet: juni 20, 2019, 11:02:46:46 »
The story makes me very confused. You make it clear

Utloggad niblom

SV: pooltak Nova Comfort eller Horizon från Europool
« Svar #3 skrivet: augusti 26, 2019, 21:05:26:26 »
Jag köpte ett Horizon tak från Hässleholm Spa o Bad. Många andra tak klarar bara 40-50kg i snölast och detta klarar 150kg. Betydligt kraftigare aluminiumprofiler och 8mm kanalplast. Kom färdigt på en pall och det var bara att skruva dit skenorna och lägga på taket.

Nu har jag inget direkt att jämföra med då detta är mitt första pooltak, men det känns gediget och välkonstruerat.

/N

Utloggad Hansi

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Åtvidaberg
  • Antal inlägg: 34
  • Total likes: 10
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: pooltak Nova Comfort eller Horizon från Europool
« Svar #4 skrivet: augusti 27, 2019, 08:26:43:43 »
Det blev till slut samma tak för mig - Horizon med kanalplast (men klart på gavlarna). Tillverkare BU Covers eller liknande från Polen. Känslan hittills är bra, både enkelt och flexibelt på samma gång och känns hyfsat robust och lätt att rulla på/av såhär i början. Lite tveksam till hur mycket låsningarna på gavlarna tål, men det återstår att se.  :angel:

Utloggad emkrist

SV: pooltak Nova Comfort eller Horizon från Europool
« Svar #5 skrivet: december 11, 2019, 05:01:18:18 »
Hur gick det långsiktigt? Efter att du använt det under längre tid?
Ska fixa detta till nästa år
Har någon koll på om det finns någon återförsäljare där man kan få till en delbetalning? slipper gärna typ https://lanrantefritt.se/

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan