VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: rengöra svarta ränder i vit pp-pool  (läst 1734 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bustermannen

rengöra svarta ränder i vit pp-pool
« skrivet: april 22, 2018, 13:58:28:28 »
Hej!
Jag har en vit pp pool och idag var det dags att öppna täcket. Allt ser bra ut förutom svarta smutsränder runt hela poolen vid vattenlinje. Vad är bäst att rengöra med?

Allt gott
Per
PP-pool 8 x 4 m från Söderro Gård, snyggt nedlagd i bunkeflostrand. VP G&J

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: rengöra svarta ränder i vit pp-pool
« Svar #1 skrivet: april 23, 2018, 16:55:22:22 »
Jag har med framgång använt Turtle Marine Cleaner på vår plastpool. Någon här trodde att Fälgrengöring (som är billigare) skulle fungera lika bra då den aktiva substansen är oxalsyra. Jag har ännu inte provat då jag inte gjort slut på flaskan med Turtle Marine Cleaner.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Hassegurra

SV: rengöra svarta ränder i vit pp-pool
« Svar #2 skrivet: maj 16, 2018, 12:53:48:48 »
Vim fungerar utmärkt   :)

Utloggad ontop

SV: rengöra svarta ränder i vit pp-pool
« Svar #3 skrivet: maj 26, 2018, 13:32:02:02 »
Testade en massa olika  kemikalier och kom fram till att en fuktad trasa med koncentrerad ajax allrengöring funkade bäst.

Utloggad nyburjare

SV: rengöra svarta ränder i vit pp-pool
« Svar #4 skrivet: maj 26, 2018, 18:16:21:21 »
Efter att provat en massa medel tycker jag chockklor är det bästa, bara man ser till att vattennivån står över randen... tar bort alla mina smutsränder på några dagar

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan