VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Erfarenhet av Pool&mark i Linköping  (läst 1819 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tulle

Erfarenhet av Pool&mark i Linköping
« skrivet: maj 13, 2018, 13:50:49:49 »
Hej. Går i pooltankar och tittat lite på Pool&marks utbud. Tänkte bara höra om det finns någon som har erfarenhet av dem?

Tulle

Poolgiganten

Utloggad Per Eriksson

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Linköping Bankekind
  • Antal inlägg: 51
  • Total likes: 5
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Erfarenhet av Pool&mark i Linköping
« Svar #1 skrivet: maj 13, 2018, 23:42:17:17 »
Sådär, köpte lite smågrejer där ifjol och flera gånger jag var där så var affären stängd fastän det skulle va öppet enligt hemsida och skylt, gjorde väl inte mig nåt för jag passade ändå på när jag åkte förbi liksom men 1 gång kom det några o frågade om jag visste nåt för de försökte få tag på dom men de svarade inte i telefon eller på mail, då såg man också att det var några i butiken men de öppnade inte trots att det fanns kunder utanför.

Utloggad man99024

SV: Erfarenhet av Pool&mark i Linköping
« Svar #2 skrivet: maj 23, 2018, 09:31:33:33 »
Skulle köpa fiberpool och poolteknik hos Pool&Mark efter rekommendation av en kollega. Nu slutade det med att jag istället köpte och byggde en Tjällden pool..
Fick dock ett väldigt bra pris på all poolteknik, glassand, rör/kopplingar och pooltak från företaget i fråga så jag slog till på detta.

Har inget att klanka ned på, bra pris och samma produkter som på alla andra ställen. Hade svårt att få upp tempen i poolen och fick felmeddelanden EE01 på poolvärmepumpen (Brilix XPH140), har för mig att det var något om kylmedium.. Kontaktade företaget som sade att de i princip aldrig varit med om problemen men jag fick en ny värmepump nästa gång de hade leveranser i mitt område.

Ägaren är från Polen, möjligtvis att det kan vara lite svårt att kommunicera men hon som brukar hålla kontakt med kunderna är bättre på språket.

Har inget att klaga på, men jag har som sagt ingen erfarenhet av själva poolen..

Utloggad MAHM

SV: Erfarenhet av Pool&mark i Linköping
« Svar #3 skrivet: juni 01, 2018, 14:11:19:19 »
Jag har en glasfiberpool från Pool & Mark sedan några år. Mycket nöjd hittills!

Poolerna är från Baslux som tillverkas i Polen. God kvalitet såvitt jag kan bedöma, läste på lite inför köpet och material  och tillverkningsprocess är certifierade av tyska Tüv vilket de verkar vara ganska ensamma om bland tillverkare av liknande pooler i det "billigare" segmentet. 20 års garanti på poolstommen var positivt som någon sorts kvalitetsmarkering.

Utrustning så har de samma som de flesta andra, Pahlén, Brilix, Luxlama osv. Polska Tebas finns även som är lite ovanligare och billigare men verkar motsvara Brilix ungefär... Mycket verkar levereras från BasenHurt som är en polsk grossist.

Fick ett bra totalpris på både grävning, installation och utrustning där jag även valde till en nedgrävd glasfiberlåda som maskinrum (väldigt praktiskt). De jobbade intensivt i ca 2 veckor totalt (inkluderande gjutning av platta under då det var lite för mycket lerjord i botten). Gav ett professionellt intryck och var mycket noggranna med detaljer och stämde av efterhand så det blev som jag vill ha det. Väldigt många års erfarenhet av branschen från ägaren. Måna om att inte förstöra mer än nödvändigt i trädgården också och återställde och snyggade till efteråt.

Det enda minuset är möjligen kommunikationen då mail ibland dröjde väl länge. Telefon och SMS fungerade bättre. Språket tyckte jag fungerade väl öga mot öga men ibland svårt per telefon. Som man skriver nedan har de nu en person som jobbar mer med kundkontakter och butik. Tidigare jobbade alla ute på olika installationsuppdrag varför man öppnade den lilla butiken mer efter överenskommelse.

Som helhet kan jag rekommendera firman, mycket nöjd med resultatet även om man ibland kan behöva lite tålamod med kommunikationen!  :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan